کد خبر: ۲۱۴۳۴
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۷

تفاهم با ایرلاین‌ها برای تعیین نرخ مشخص بلیت پروازهای داخلی نوروز
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی خبر داد:

تفاهم با ایرلاین‌ها برای تعیین نرخ مشخص بلیت پروازهای داخلی نوروز

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: برنامه‌ریزی کردیم در راستای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیما در نوروز ضمن تفاهم با ایرلاین‌ها قیمت بلیت پروازهای داخلی نوروزی مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، محمد خداکرمی امروز در حاشیه نمایشگاه تجهیزات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را موضوع مهم و اجراشده در صنعت هوانوردی دنیا معرفی کرد و افزود: در ایران نیز پس از متنوع سازی نرخ‌های از اوایل سال گذشته، امسال آزادسازی قیمت بلیت‌ هواپیما اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این حوزه عرضه و تقاضا امری ضروری است، اظهار داشت: در راستای جلوگیری از انحصار آزادسازی نرخ بلیت در مسیرهایی انجام شده است که حداقل 3 ایرلاین فعالیت می‌کند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: البته در ایام پیک سفر با توجه به افزایش بسزای تقاضا حتی اگر تعداد ناوگان هوایی کشور 20 برابر هم شود، باز هم پاسخگوی این میزان تقاضا نخواهد بود.

وی افزود: از مسافران تقاضا می‌شود در راستای برنامه‌ریزی سفر از قبل برای تهیه بلیت اقدام کنند.

خداکرمی افزود: همانطور که برای ایام اربعین برنامه‌ریزی شد تا نرخ بلیت پروازهای عتبات مشخص در اختیار مردم قرار گیرد، برای نوروز 94 هم برنامه ریزی کرده‌ایم طی هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت به‌صورت تفاهمی و مشخص باشد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: در ایام نوروز دو پیک اصلی داریم که یکی از 24 اسفندماه تا ابتدای فروردین سال بعد و دیگری روزهای 12، 13 و 14 فروردین است.

وی افزود: به شرکت هواپیمایی الزام کرده‌ایم نظارت بر فروش بلیت‌های خود توسط آژانس‌ها را فراموش نکنند ضمن اینکه با هر آژانسی که برای فروش بلیت قرار داد می‌بندند بر عملکرد آنها نظارت کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: البته در آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باید موضوع ترددهای یک سر خالی هم محاسبه شود. بدین ترتیب که در ایام پیک، در یک مسیر تقاضا بسیار زیاد و در مسیر برگشت تقاضایی وجود ندارد.

خداکرمی درباره خرید هواپیما بیان کرد: روند خرید هواپیما زمان‌بر است و قطعاً پس از اجرای برجام موثرتر خواهد بود، اما برنامه‌ریزی خرید چند فروند هواپیما انجام شده است که تا پایان سال وارد کشور می‌شوند.

وی گفت: در نوسازی ناوگان غیر از خرید هواپیما موضوع اجاره هواپیما هم مدنظر است که شرکت‌ها می‌توانند با اجاره هواپیما ناوگان خود را نوسازی کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ