کد خبر: ۲۱۴۵۱
۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۹

محدوده احتمالی نرخ خوراک پتروشیمی/ قیمت ها از اول سال محاسبه شود
یک مقام مسئول در گفت وگو با بورس پرس اعلام کرد:

محدوده احتمالی نرخ خوراک پتروشیمی/ قیمت ها از اول سال محاسبه شود

یک مقام مسئول با بیان اینکه ۴ جلسه مهم درباره تعیین نهایی نرخ خوراک پتروشیمی برگزارشده ، محدوده احتمالی قیمت جدید را اعلام و به لزوم محاسبه قیمت ها از اول سال تاکید کرد.

یک مقام مسئول در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آخرین وضعیت نرخ خوراک پتروشیمی که به گفته وزیر نفت به زودی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: در این مورد  4 جلسه با متولیان و تصمیم گیرندگان از جمله معاون وزیر نفت ( رحمتی که از حدود دو ماه پیش جانشین معظمی شده) برگزار شده و این معاون هم بر لزوم قیمت گذاری منصفانه تاکید کرده است.

وی ادامه داد: درحالی وزیر نفت از سود 30 درصدی شرکت های پتروشیمی سخن گفته که محاسبات انجام شده براساس قیمت فروش بوده و نه قیمت تمام شده . از سوی دیگر فقط تعدادی از شرکت ها قادر به کسب سود آن هم با صرف همه هزینه ها و در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها شده اند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه محدوده قیمتی مدنظر مسئولان است؟ به بورس پرس گفت: با در نظر گرفتن همه واقعیت ها انتظار می رود نرخ خوراک اعلامی بین 10.5 تا 12 سنت باشد اما با این حال باید منتظر نظر معاون اول رئیس جمهور و دیگر مسئولان بود.

وی تاکید کرد: در این میان آنچه از درجه اهیمت بالایی برخوردار است این نکته است که با توجه به پرداخت علی الحساب 13 سنتی همه شرکت های پتروشیمی از اول سال ، قیمت های اعلامی که احتمالا" کمتر از 13 سنت خواهد بود باید از ابتدای سال 94 محاسبه شود.چرا که لحاظ کردن قمیت های جدید برای دو سه ماه پایانی سال تاثیری برسودآوری شرکت های پتروشیمی نخواهد داشت.

به گفته این مسئول به دلیل اثربخشی قیمت های جدید بر شرکت های تولید کننده متانول ، نیازی به توقف نمادها این دسته شرکت های بورسی و فرابورسی و به فرض قیمت های کمتر از 13 سنت نخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ