کد خبر: ۲۱۵۵۵
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳

 آخرین وضعیت
گزارش کامل بورس پرس از

آخرین وضعیت "شتوکا" و ارزش جایگزینی، افزایش سرمایه، نرخ ارز ، حاشیه سود

مدیرعامل توکا رنگ فولاد سپاهان با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی و برنامه های کوتاه و بلندمدت ، به سئوالات درباره ارزش جایگزینی ، افزایش سرمایه، نرخ ارز ، حاشیه سود و رقیبان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان که از 23 شهریور با نماد "شتوکا" در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده، بعد از ظهر امروز جلسه معارفه ایی را با حضور مدیران و اعضاء هیات مدیره، نمایندگان سازمان بورس و فرابورس، فعالان و تحلیل گران و خبرنگاران حوزه بازار سرمایه برگزار کرد تا آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت اعلام و به سئوالات پاسخ داده و زمینه عرضه اولیه سهام فراهم شود.

براساس این گزارش، طبق اعلام رسمی و قطعی ، روز سه شنبه 15 دی ماه 20 درصد معادل 14 میلیون سهم این شرکت (7.5 میلیون سهم از طریق شبکه کارگزاران فرابورس و 6.5 میلیون سهم دیگر از طریق انلاین ) عرضه می شود.

واگذاری چند شرکت هلدینگ بورسی "وتوکا"

در این جلسه که در شرکت فولاد میتل برگزار شد، بعد از توضیحات مختصر عباس دهقان از مدیران کارگزاری مهرآفرین، احمد کارگهی مدیرعامل سرمایه‌گذاری‌ توکافولاد با اعلام آخرین وضعیت این هلدینگ و برنامه های آتی ، از واگذاری چند شرکت این هلدینگ بورسی خبر داد. ( چکیده توضیحات وی در گزارش دیگری اعلام خواهد شد)

برنامه های کوتاه و بلندمدت "شتوکا " از زبان مدیرعامل

در ادامه محمد صفایی راد مدیرعامل توکا رنگ فولاد سپاهان با اشاره به اینکه این شرکت از سال 85 با هدف تامین رنگ ورق تاسیس شده و دارای مشتریانی چون فولادمبارکه ، هفت الماس، گالوانیزه سمنان ، پارلو، فولاد بهمن و آلومینیوم پارس و...است ، گفت: توکا تولید اسپادان با 41 درصد، آتیه فولاد نقش جهان با 33 و راهبران فولاد اصفهان با 19.4 درصد از جمله سهامداران اصلی بشمار می روند.

وی سرانه مصرف رنگ هر نفر در ایران، جهان و کشورهای درحال توسعه را به ترتیب  3 ، 24 و 12 کیلو اعلام کرد و از وجود فرصت مناسب برای پر کردن این خلاء محسوس خبر داد و گفت: در حالی امکان تولید 600 هزار تنی وجود دارد که هم اکنون 150 هزار تن ورق رنگی تولید و 150 هزار تن وارد می شود. در این میان برنامه افق 1400 این شرکت افزایش سهم بازار از 38 به 50 درصد است.

به گفته وی در صورت جلوگیری از واردات ورقه های رنگی ، حجم عملیات بازار عملا" دو برابر می شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر افزایش سهم بازار به 50 درصد، تنوع محصولات از جمله تولید 8 محصول جدید در حوزه رنگ ، صادرات به روسیه، هند و کشورهای آفریقایی ، ورود به بازارهای جدید در زمینه پوشش های کف و دکوراسیون داخلی، توسعه واحد رزین سازی و کاهش واردات از طریق افزایش از 30 درصد کنونی به 70 درصد و موفقیت در مناقصه آتی رنگطی با ظرفیت 2500 تن ( که نتیجه آن ماه بعد مشخص خواهد شد) از جمله اهداف کوتاه و بلندمدت است.

صفایی راد افزود: در این میان مذاکرات با یک شرکت ایتالیایی جهت اخذ نمایندگی و تولید کلاف های تازه نهایی شده است. همچنین طی ماه های آینده مذاکراتی جهت جلب مشارکت های خارجی دیگر پیگیری می شود.

آخرین وضعیت سود و ارزش جایگزینی و نسبت P/E

صفایی راد در مورد آخرین وضعیت صورت های مالی نیز توضیح داد: طی 9 ماه سال جاری 75 درصد از سود پیش بینی شده 293 ریالی هر سهم محقق شده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ارزش جایگزینی شرکت گفت: طبق آخرین ارزش گذاری توسط کارشناس رسمی، دارایی های شرکت حدود 14 میلیارد تومان برآورد شده اما کارشناس دادگستری قادر به ارزش گذاری دانش فنی نشده ولی درصدی از ارزش دارایی ها را به عنوان ارزش دانش فنی در نظر گرفته است.

در این رابطه فرامرز مظاهری نائب رئیس هیات مدیره توکا رنگ فولاد سپاهان ارزش جایگزینی را بین 25 تا 28 میلیارد تومان اعلام کرد و از معافیت مالیاتی 4 ساله 80 درصد سود خبر داد.

مظاهری با اعلام دلیل افت قیمت سهام توکا نسوز که ناشی از اختلاف با یک سهامدار عمده بود و قرار بر خرید سهام شده ، درباره قیمت گذاری سهام "شتوکا" گفت: این سهم با نسبت های P/E حدود 5 تا 5.2 مرتبه عرضه خواهد و حمایت خواهد شد.

پاسخ به سئوالات بورس پرس درباره افزایش سرمایه، نرخ ارز ، حاشیه سود و رقیبان

مدیرعامل توکا رنگ فولاد سپاهان درپاسخ به سئوالات بورس پرس که مربوط به درصد حاشیه سود سال جاری، برنامه افزایش سرمایه ، اثر نوسان ارز و نرخ تعسیر دلار و وضعیت رقیبان شرکت بود، توضیح داد: حاشیه سود سال جاری شرکت 14 درصد بوده که سال آینده با ورود به بازارهای جدید و صادرات افزایش خواهد یافت.

صفایی راد با اعلام اینکه 50 درصد مواد اولیه مورد نیاز از داخل و 50 درصد دیگر از طریق واردات تامین می شود، ادامه داد: درحالی برای واردات از ارز مبادله ایی استفاده شده که در قراردادها برای نوسان ارز پیش بینی های شده و 70 درصد نوسان در قیمت ها محاسبه می شود.

به گفته وی 60 درصد از ارز مورد نیاز به صورت مبادله ایی و 40 درصد دیگر از طریق ارز آزاد تامین می شود و اخیرا" کانال بانکی جدیدی برای یورو باز شده است.

این مدیر با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز به نفع شرکت هایی چون توکا رنگ فولاد سپاهان است، درباره افزایش سرمایه هم اظهار داشت: با توجه به برنامه تولید مد نظر، سرمایه اسمی شرکت تا سال 1400 از 7 میلیارد تومان کنونی به 10 میلیارد تومان خواهد رسید.

صفایی راد درباره وضعیت رقبا هم گفت: درحال حاضر حدود 40 درصد سهم بازار محصولات در اختیار توکا رنگ فولاد سپاهان بوده و سه رقیب هم 30 ، 20 و 10 درصد سهم بازار را دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ