کد خبر: ۲۱۵۹۳
۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵

برای پرداخت تسهیلات ارزی به واحدهای تولیدی محدودیت نداریم
قائم مقام صندوق توسعه ملی:

برای پرداخت تسهیلات ارزی به واحدهای تولیدی محدودیت نداریم

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: برای پرداخت تسهیلات ارزی به واحدهای تولیدی در کشورمان، محدودیت خاصی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، سید محمدقاسم حسینی دوشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قم افزود: امسال و سال آینده اولویت ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به بانک های عامل در سراسر کشور اعلام می شود و در این جهت محدودیتی نداریم.

وی با اشاره به شرح وظایف صندوق توسعه ملی، وظیفه اصلی این صندوق را پرداخت تسهیلات ارزی عنوان کرد و افزود: پس از گذشت مدتی از تاسیس این صندوق، قرار شد تا فقط 20 درصد از منابع این صندوق به صورت ریالی برای کشاورزی و صنعت تسهیلات ارایه شود.

قائم مقام صندوق توسعه ملی با بیان اینکه منابع ریالی این صندوق حدود سه هزارمیلیارد تومان است، این رقم را بسیار ناچیز دانست و گفت: با منابع ریالی این صندوق نمی توان کار خاصی انجام داد و فقط به عنوان یک مسکن ضعیف است، از این رو سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی به تسهیلات ارزی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرآیند پرداخت تسهیلات در صندوق توسعه ملی که پیش از این بسیار سخت و پیچیده و مفسده انگیز بود، اصلاح شده است، افزود: تخصیص تسهیلات به استان ها با توجه و دقت نظر در حال پیگیری است تا واحدهای تولیدی نیازمند از این تسهیلات برخوردار شوند.

حسینی در پایان با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی برای همه کشور و نسل های آینده است، تصریح کرد : صندوق توسعه ملی که همواره مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی است، باید هرچه بیشتر تسهیلات را به سمت و سوی پیشرفت و تعالی کشور و حمایت از تولید هدایت کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ