کد خبر: ۲۱۷۶۵
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱

پاسخ به شایعات افزایش سرمایه دو شرکت اصفهانی
درگفت وگوی بورس پرس با رئیس نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار:

پاسخ به شایعات افزایش سرمایه دو شرکت اصفهانی "ذوب" و "شپلی"

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ایی سازمان بورس به شایعات اخیر افزایش سرمایه دو شرکت اصفهانی ذوب آهن و پلی اکریل ایران پاسخ داد.

غلامرضا ابوترابی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره مطرح شدن شایعات اخیر افزایش سرمایه 1000 و 382 درصدی دو شرکت پلی اکریل ایران و ذوب آهن اظهار داشت: درحالی طبق دستورالعمل 7 خرداد سال جاری همه شرکت های بورسی و فرابورسی باید برنامه های افزایش سرمایه را در کدال اعلام کنند که این دو شرکت به رغم مطرح شدن شایعات و اخباری، هنوز اقدام به افشاء در کدال و ارایه گزارش توجیهی حسابرس نکرده اند.

وی ادامه داد: شرکت پلی اکریل طی روزهای گذشته نامه ایی مبنی بر عدم پیش بینی حق الزحمه کارشناسی در بودجه نقدی به سازمان بورس داده اما تاکنون هیچ گزارشی که حاکی از چند و چون افزایش سرمایه و کم و کیف آن باشد ، ارایه نکرده است. بنابراین یا گزارش توجیهی تهیه نشده و یا تهیه شده اما  اعلام نشده که در این صورت به دلیل عدم افشا تخلف صورت گرفته است.

این مقام مسئول درباره افزایش سرمایه 382 درصدی ذوب آهن از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها نیز توضیح داد: این شرکت در مرداد سال جاری اقدام به اعلام تصویب برنامه افزایش سرمایه توسط هیات مدیره و ارسال به حسابرس کرده اما تاکنون محتوای گزارش توجیهی به همراه نظر حسابرس نه به سازمان بورس ارسال و نه در کدال منتشر شده است.

ابوترابی افزود: با این اوصاف اینکه افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان در سال جاری عملیاتی شود یا خیر، معلوم نیست.

وی  با تاکید بر اینکه نباید فاصله زیادی بین گزارش توجیهی افزایش سرمایه ناشران و ارسال به سازمان بورس و انتشار در کدال باشد، گفت: با این همه باید دید چه کسانی با چه نیتی اقدام به انتشار شایعاتی درمورد این دو شرکت و سایر شرکت ها می کنند. این درحالی است که سهامداران تا زمان اعلام رسمی شرکت ها به سازمان بورس و ارایه گزارش توجیهی و انتشار آخرین وضعیت در کدال و سپس صدور مجوز سازمان نباید به شایعات توجه کنند.

انتهای پیام   


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ