کد خبر: ۲۱۸۸۹
۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

بانک آینده مجوز افزایش سرمایه گرفت/مجوز ۵۶۳ و ۲۱۸ درصدی دو شرکت دیگر

بانک آینده مجوز افزایش سرمایه گرفت/مجوز ۵۶۳ و ۲۱۸ درصدی دو شرکت دیگر

بانک آینده درحالی مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی گرفت که مجوز افزایش سرمایه ۵۶۳ و ۲۱۸ درصدی دو شرکت شیمیایی فارس و قند شهد (خوی) هم صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین مجوز افزایش سرمایه صادره سازمان بورس مربوط به بانک آینده ، شیمیایی فارس و قند شهد (خوی) است.

براساس این گزارش، بانک آینده که بعد از درج نماد 11آبان‌ 92 در بازار پایه فرابورس ، از دوم تیر سال جاری شاهد بازگشایی نماد و انجام نخستین معاملات سهام بعد از پذیره نویسی بوده، مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی در مرحله اول و همچنین افزایش به 3 هزار میلیارد تومان برای دو سال دیگر گرفت.

به این ترتیب سرمایه اسمی 800 میلیارد تومانی این بانک از محل مطالبات آورده نقدی و سهامداران به 1600 میلیارد خواهد رسید و صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و رعایت الزامات و مقررات بانک مرکزی خواهد شد.

مجمع عمومی فوق العاده این بانک می تواند با انجام افزایش سرمایه از 1600 به 3 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت کند و اختیار آن را برای دو سال به هیات مدیره تفویض کند.

همچنین درحالی اعلام برنامه افزایش سرمایه ۵۶۳ درصدی صنایع‌ شیمیایی‌ فارس‌ از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باعث اقبال روزهای گذشته بازار به این سهم شد که سازمان مجوز این تامین مالی سنگین را هم صادر کرد.

"شفارس" پیش از این اقدام به افزایش سرمایه 19 درصدی کرده و این بار از محل تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه 9.5 میلیارد تومانی را به حدود 63 میلیارد تومان خواهد رساند.

شرکت قند شهد (خوی) هم که به مانند اکثر شرکت های قندی با رشد قابل توجه قیمت طی ماه های گذشته همراه شده ، مجوز افزایش سرمایه 218 درصدی را دریافت کرد.

به این ترتیب از دو محل دو سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه 6.6 میلیارد تومانی کنونی" قشهد" به 21 میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ