کد خبر: ۲۲۵۵
۷:۰ - ۱۳۹۳/۷/۱۶

سود هر سهم سبحان دارو با سرمایه جدید اعلام شد
درپی افزایش سرمایه 122 درصدی:

سود هر سهم سبحان دارو با سرمایه جدید اعلام شد

شرکت سبحان دارو بعد از اعمال افزایش سرمایه 122 درصدی ، سود هر سهم را با سرمایه جدید و 20 میلیارد تومانی، دو هزار و 837 ریال پیش بینی کرد و آماده بازگشایی نماد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سبحان دارو که بعد از اخذ مجوز افزایش سرمایه 122 درصدی با برگزاری مجمع فوق العاده ایی در 8 مهرماه اقدام به اعمال این افزایش سرمایه از 9 به 20 میلیارد تومان کرده ، اولین سود هر سهم با سرمایه جدید را دو هزار و 837 ریال پیش بینی کرد. همچنین در عملکرد سه ماه اول سال جاری 24 درصد از این سود معادل 679 ریال محقق شده و پیشنهاد هئیت مدیره تقسیم سود دو هزار و 554 ریال در مجمع آتی است.

براساس این گزارش، "دسبحا" که آماده بازگشایی نماد شده ، سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 1393 را با سرمایه 9 میلیارد تومانی 6 هزار و 304 ریال پیش بینی کرده و در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی 92 با افزایش 43 درصدی فروش‌ ، 66 درصدی بهای تمام‌شده کالای فروش‌ رفته و رشد 34 و 31 درصدی سود عملیاتی و سود خالص مواجه شده بود.

این شرکت علت افزایش 110درصدی فروش در بودجه سال جاری ناشی از فروش مقداری و نرخ فروش دانسته و اعلام کرده بعد از عدم افزایش نرخ در سه ماهه اول سال 92 ، از تیرماه سال گذشته افزایش نرخ گرفته صورت پذیرفته که به طبع آن افزایش قیمت تمام شده نیز نشات گرفته از همین موضوع است .افزایش هزینه های اداری و تشکیلاتی نیز عمدتا ناشی از جوایز فروش و افزایش در سایر حساب های پرداختنی و سود سهام پیشنهادی و پرداختنی ناشی از پرداخت سود سهام بصورت مدت دار و تقسیم سود است .

افزایش سرمایه 11 میلیارد تومانی این شرکت از دو محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به میزان 5 میلیارد تومان و سود انباشته 6 میلیارد تومانی بوده که به منظور دستیابی به استاندارد GMP (تعویض یکدستگاه گرانولاسیون موجود با یک دستگاه جدید و اضافه کردن دو دستگاه پرس، دو دستگاه بلیسترینگ و کارتونینگ) و انجام شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ