کد خبر: ۲۲۹۶۰
۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸

تعجب معاون ارزی بانک مرکزی از افزایش دیروز نرخ ارز

تعجب معاون ارزی بانک مرکزی از افزایش دیروز نرخ ارز

معاون ارزی بانک مرکزی دریاره افزایش نرخ دیروز، گفت: این افزایش منطقی نبود و برای من هم عجیب بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامعلی کامیاب درحاشیه جلسه هماهنگی برقراری مجدد روابط بین‌بانکی ایران و جهان ، درباره افزایش قیمت دیروز ارز به خبرنگاران گفت: برای من هم عجیب بود که چنین اتفاقی رخ داد. این درحالی است طی بخشنامه‌ای اعلام کردیم افراد دارای کد تخفیف ارز از مرکز مبادلات ارزی می‌توانند گشایش‌ اعتباری را در بانک ایران و اروپا و یا بانک مسقط عمان انجام دهند.

وی افزود: هیچ دلیل منطقی نداشت که در چنین روزی شاهد افزایش نرخ ارز باشیم.

این مقام مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش‌بینی بانک مرکزی کاهش قیمت ارز با اجرای برجام است، توضیح داد: به هر حال آثار هیجانی تحریم‌ها از بین رفته و ممکن است چنین اثری در بازار ارز داشته باشد. البته بانک مرکزی در مورد میزان کاهش و نوسانات صحبت نمی‌کند. نمی‌خواهیم به بازار بگوییم چه اقدامی انجام دهد. باید بازار خود تصمیم‌ بگیرد.

کامیاب در مورد برنامه بانک مرکزی برای عرضه ارز هم گفت: افزایش عرضه به بزرگی بازار بستگی دارد اما جهت یکسان سازی نرخ ارز حرکت می‌کنیم و بازار غیربانکی کوچکتر و بازار صرافی‌ها درحال بزرگ شدن است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای راه اندازی بازار مشتقه ارزی انجام شده، ادامه داد: از امروز بانک‌های دنیا رسماً برای همکاری با ایران اعلام آمادگی خواهند کرد. بنابراین بانک‌های بیشتری را به سیستم بانکی کشور معرفی خواهیم کرد.

کامیاب در مورد جلسه هماهنگی برقراری مجدد روابط بانکی ایران و جهان که با حضور  مدیران بین‌الملل بانک‌ها برگزار شد، گفت: جلسه بسیار ویژه‌ای برای آغاز فعالیت‌های بانکی در پساتحریم برگزار شد. در هفته گذشته نیز بخشنامه‌ای برای ساده‌سازی عملیات به بانک‌ها ابلاغ شد و طبق آن ، این امکان را برای وارد کننده فراهم کردیم که بدون توجه به اینکه از کدام بانک و یا با کدام ارز کد تخصیص از مرکز مبادلات ارزی گرفته و بتواند نزد بانک مورد نظر درخواست گشایش اعتبار انجام دهد.

انتهای پیام/

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ