وی با تاکید بر اینکه در دوره تحریم دستاوردهای مهمی در این بخشها داشتهایم، تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در دوران پساتحریم به آن توجه کرد، مباحث مربوط به نوسازی ناوگان است. طی 7-8 سال اخیر به دلیل تحریمها نوسازی ناوگان کمتر صورت گرفته و از آنجاکه کشتیهای ایرانی به بنادر اروپایی و آمریکایی تردد خواهند داشت، باید سیستمها را بهروز کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ارتقای دانش نیروی انسانی نیز یکی دیگر از مباحث مهم است، بیان کرد: باید دانش این بخش نیز بهروز شده و نیروها آموزشهای روز دنیا را پشت سر بگذارند.
سعیدی با اشاره به برنامه افزایش شناورهای کشتیرانی، گفت:با توجه به نیاز کشور در دوران پساتحریم، حجم واردات و صادرات نیر افزایش مییابد و به تبع آن باید نسبت به افزایش شناورها اقدام کرد.
وی با بیان اینکه فضای جدید کشور باعث کاهش هزینههای اضافی در حملونقل دریایی میشود، تصریح کرد: در حال برنامهریزی برای تردد به بنادر آمریکای شمالی و آمریکای لاتین هستیم و در این بخش مانعی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این برنامه باید توافقات لازم با بنادر این منطقه صورت بگیرد در پاسخ به این پرسش که آیا کشتیرانی به مقصد بنادر آمریکا نیز تردد خواهد داشت، ادامه داد: همانگونه که اشاره شد مانعی در این رابطه وجود ندارد، البته راهاندازی خط کشتیرانی به آمریکای لاتین و شمالی به وجود بازار کار (وجود بار) بستگی دارد.
انتهای پیام