کد خبر: ۲۲۹۷۹
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸

پیش‌بینی یک کارشناس اقتصادی از آینده نرخ دلار و اوضاع بورس

پیش‌بینی یک کارشناس اقتصادی از آینده نرخ دلار و اوضاع بورس

یک کارشناس اقتصادی با پیش بینی نرخ دلار ۳۵۰۰ تومانی اعلام کرد قیمت سهام بانک‌ها، خودروسازی‌ها، حمل و نقل و بیمه افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید شریفی که در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت و ایسنا اظهارات وی را منتشر کرده، در مورد پیش‌بینی نرخ دلار بعد از اجرای برجام گفت: به دلیل جبران کسری بودجه ناشی از افت قیمت نفت و با توجه به اینکه دولت در لایحه بودجه نرخ دلار را حدود ۳۰۰۰ تومان اعلام کرده، نرخ دلار در بازار آزاد در محدوده قیمتی ۳۵۰۰ تومان با نوسانات بسیار کمی باقی می‌ماند.

وی همچنین در مورد آینده بورس گفت: در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت رفتارهای بورس در واکنش به اجرای برجام متفاوت است. در دوره کوتاه مدت بیشتر بحث‌های روانی و انتظاراتی دخیل است ولی در دوره بلند مدت عوامل بنیادی بر قیمت سهام‌ موثر است و قیمت‌ها را به سمت قیمت‌های واقعی اصلاح می‌کند. به همین خاطر است که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند افرادی که حرفه ای نیستند در دوران کوتاه مدت خریدهای هیجانی نداشته باشند.

این کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بورس ادامه داد: در حال حاضر به علت ایجاد مجدد سوئیفت، هزینه تجارت کاهش پیدا کرده است. بنابراین صنایعی که مواد اولیه را از تجارت خارجی تأمین می‌کنند هزینه هایشان کمتر شده و سهام آن‌ها بالا می‌رود. به طور مثال قیمت سهام بانک‌ها، خودروسازی‌ها، حمل و نقل و بیمه افزایش پیدا می‌کند.

شریفی افزود: بعضی سهام‌ برخلاف روند بازار حرکت می‌کنند و تغییری پیدا نمی‌کنند. به طور مثال قندی‌ها از این دست سهم‌ها هستند. در چند روز آینده و بعد از افت هیجانات بازار قیمت‌های واقعی کم کم خودشان را نشان می‌دهند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ