کد خبر: ۲۳۲۱
۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۷/۲۳

پاسخ به دو شایعه زامیاد و وضعیت تولید خودرو در سایپا
درگفت وگوی بورس پرس با معاون سایپا اعلام شد :

پاسخ به دو شایعه زامیاد و وضعیت تولید خودرو در سایپا

معاون مالی و اقتصادی سایپا در مورد دو شایعه افزایش سرمایه و رای یک دادگاه به نفع زامیاد و همچنین آخرین وضعیت تولید خودرو در سایپا توضیحاتی ارایه داد.

حسن امیری در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با شایعه افزایش سرمایه 200 درصدی زامیاد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اظهار داشت: اصل موضوع این است که گروه سایپا به همه زیرمجموعه های خود از جمله زامیاد اعلام کرده نسبت به بررسی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اقدام کنند. اما تاکنون شرکت زامیاد نه گزارشی را در این مورد داده و نه رقم دقیقی برای افزایش سرمایه تعیین کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین به دلیل نامشخص بودن زمان ارایه گزارش توجیهی و میزان افزایش سرمایه ،درحال حاضر نمی توان حرفی از طرح افزایش سرمایه زامیاد به میان آورد. چون هیچ بخش آن مشخص نیست و فقط در حد اعلام به زیر مجموعه هایی مانند زامیاد است.برهمین اساس شایعه افزایش سرمایه 200 درصدی صحت ندارد.

براساس این گزارش، روزگذشته هم یک مقام مسئول به بورس پرس گفته بود تاکنون هیچ تصمیمی نه در سایپا و نه در شرکت زامیاد مبنی بر افزایش سرمایه گرفته نشده است. علاوه براین به فرض چنین برنامه و تصمیمی ، هیچ گاه 200 درصد افزایش سرمایه اعمال نخواهد شد.

معاون معاون مالی و اقتصادی سایپا در رابطه با دیگر شایعه مطرح شده در مورد زامیاد مبنی بر رای یک دادگاه به نفع این شرکت و تعدیل 10 تا 15 تومانی هر سهم آن توضیح داد: اصلا" بحث دادگاه و رای و دعوای حقوقی مطرح نبوده و نیست. بلکه شرکت زامیاد حدود 4 سال پیش با وزارت نفت تفاهم نامه ایی در مورد بهینه سازی خودروها و دریافت سوبسید منعقد کرده که پیگیری ها به طور عادی از طریق مراحل اداری درحال انجام بوده و هنوز به نتیجه ایی نرسیده است . بنابراین چنین شایعه ایی صحت ندارد.

امیری تصریح کرد: با توجه به اهمیت چنین مواردی ، درصورت حصول نتیجه ایی قطعی ، موضوع به طور رسمی اطلاع رسانی خواهد شد. بنابراین بهتر است فعالان بازار سرمایه فقط به اطلاعیه های رسمی توجه کنند.

وی در برابر این سئوال که با توجه به ثبت رکوردهای جدید تولید خودرو در گروه سایپا، آیا می توان انتظار  افزایش تولیدات سایپا طی ماه های آینده را داشت یا خیر ؟ پاسخ داد: هرچند رکوردهای روزانه تولید شکسته شده اما هنوز فراتر از بودجه مدنظر سال جاری نیست. این روند و ثبت چنین رکوردهایی برنامه ریزی شده و با هدف تحقق بودجه درسال جاری است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ