کد خبر: ۲۳۲۵۴
۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰

آیا افزایش سرمایه
درگفت وگوی بورس پرس با رئیس نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار:

آیا افزایش سرمایه "خزامیا، ذوب و شپلی" تا پایان سال عملی می شود؟

رئیس نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس درباره افزایش سرمایه ۳ شرکت زامیاد، ذوب آهن و پلی اکریل ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و زمان تحقق این تصمیم تا پایان سال توضیح داد.

غلامرضا ابوترابی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره افزایش سرمایه 100 تا 200 درصدی زامیاد، حدود 1000 درصدی پلی اکریل ایران و 382 درصدی ذوب آهن از محل  تجدید ارزیابی دارایی ها و زمان تحقق این برنامه ها تا پایان سال اظهار داشت: در مورد افزایش سرمایه زامیاد به جز شفاف سازی 30 بهمن مدیرعامل این شرکت، رویداد دیگری رخ نداده و این شرکت تا هفته پیش هیچ درخواست و نامه ایی به سازمان بورس ارسال نکرده است.

وی با یادآوردی تکلیف همه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس در مورد اطلاع رسانی افزایش سرمایه در دو مقطع تصویب هیات مدیره و ارسال گزارش توجیهی به حسابرس، ادامه داد: چنین شرایطی برای پلی اکریل ایران هم وجود دارد و بعد از نامه عدم پیش بینی حق الزحمه کارشناسی این شرکت در بودجه نقدی، گزارشی که حاکی از چند و چون افزایش سرمایه و کم و کیف آن باشد، ارایه نشده است.

این مقام مسئول در مورد افزایش سرمایه ذوب آهن هم توضیح داد: این شرکت به رغم مطرح کردن افزایش سرمایه از مرداد سال جاری، تاکنون اقدام به ارسال گزارش توجیهی نکرده و با توجه به اعلام شفاهی تغییر محل افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی ماشین آلات و تجهیزات به زمین، قطعا" افزایش 382 درصدی کاهش یا افزایش خواهد یافت. چرا که ارزش ها دارایی ها با هم تفاوت داردند. بنابراین باید منتظر گزارش توجیهی حسابرس "ذوب" و میزان افزایش سرمایه درخواستی بود.

آیا افزایش سرمایه سه شرکت تا پایان سال عملی می شود؟

ترابی در واکنش به این سئوال که با توجه به لزوم استفاده از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها در فرصت 50 روزه سال جاری، آیا به فرض ارایه گزارش حسابرسی این 3 شرکت در هفته جاری، امکان صدور مجوز سازمان بورس وجود دارد تا امکان برگزاری مجمع فوق العاده و اعمال تامین مالی در صورت های مالی سال جاری فراهم شود؟ به بورس پرس توضیح داد: معمولا" در روزهای پایانی سال اکثر متقاضیان درخواست مساعد در صدور مجوز افزایش سرمایه دارند اما در بررسی پرونده ها همواره انصاف و رعایت زمان ارایه درخواست ها مورد توجه ویژه بوده و هست.

وی افزود: بنابراین درحالی بررسی اولیه پرونده ها در کمتر از 15 روز توسط سازمان بورس انجام می شود که از نظر سازمان بورس شرکت ها هیچ تفاوتی با هم ندارند و ترتیب زمانی درخواست ها باید رعایت شود. سازمان همواره همه توان و تلاش لازم برای تسریع امورر به کار می گیرد ولی واقعیت این است که با توجه به زمان رسیدگی اولیه آن هم به شرط نبود نواقص و همچنین فرایند قانونی دعوت به مجمع فوق العاده، تحقق افزایش سرمایه این سه شرکت تا پایان سال سخت به نظر می رسد.

ترابی خاطر نشان کرد: با این همه تا زمان دریافت درخواست ها باید منتظر بود چون امکان مکاتبات و رفع نواقص بعد از دریافت درخواست ها وجود دارد.

مالیات 25 درصدی سال آینده از افزایش سرمایه محل تجدید ارزیابی دارایی ها

وی در مورد دیگر سئوال بورس پرس مبنی براینکه با توجه به اصلاح قانون مالیات ها و تعیین میزان مالیات 25 درصدی از افزایش سرمایه محل تجدید ارزیابی دارایی ها در سال آینده ، چه تحولاتی رخ خواهد داد؟: اظهار داشت: در این مورد سازمان بورس پیگیرهایی را انجام داده و باید منتظر استعلام هایی صورت گرفته بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» احمد | ساعت ۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
1
1
پاسخ
با سلام در گزارش 9 ماهه خزامیا خبر از افزایش سرمایه 200 درصدی از تجدید ارزیابی هست گزارش توجهی اماده شده فقط باید هیئت مدیره تایید کند لطفا صحت این خبر رو پگیری کنید که در گزارش 9 ماهه اصلاحی 94/11/08 آمده است
» علی | ساعت ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
0
پاسخ
با سلام
در سال بعد نیز طبق ماده 149 قانون مالیاتهای جدید تبصره یک از مالیات معاف میباشد
» نعمت ستاروند | ساعت ۱۶:۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
پاسخ
سلام ببخشید سهام ذوب چرااینقدر داغون شده جز شرکتهایی که تحریم شده اند افزایش سرمایه قرار انجام بگیره به خدا زندگیمون تو ذوب گذاشتیم بدبخت شدیم بابا شرکت ذوب با این همه ابحت حضرت عباسی باید سهمش بیاد 125نومان پس ون زمینهاش کجا رفت
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ