کد خبر: ۲۳۴۱۵
۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷

رویدادی شگفت در بورس ایران با جهش ۱۰۶ درصدی قیمت/ توضیح مقام مسئول
بورس پرس خبر می دهد:

رویدادی شگفت در بورس ایران با جهش ۱۰۶ درصدی قیمت/ توضیح مقام مسئول

در معاملات چهارشنبه گذشته هر سهم صنایع‌ شیمیایی‌ فارس‌ در رویدادی شگفت انگیز و بعد از افزایش سرمایه ۵۶۳ درصدی، ۱۰۶ جهش کرد که با توضیح رئیس اداره نظارت بر بازار سازمان بورس همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی بازار سهام بعد از دو سال رکود کم سابقه، رنگ و بوی امید و بهبود را طی هفته های اخیر به خود گرفته و همه متغیرهای اصلی با رشد همراه شده اند که در معاملات چهارشنبه گذشته رویدادی کم سابقه در سال های اخیر بورس ایران رخ داد و یادآور روزهای اوج رونق بازار درسال های 82 -83 شد.

براساس این گزارش، در آخرین روز هفته کاری پیش ، نماد معاملاتی صنایع‌ شیمیایی‌ فارس‌ بعد از برگزاری مجمع فوق العاده 11 بهمن و اعمال افزایش سرمایه 563 درصدی ( از 9.5 به 62.9 میلیارد تومان و از محل تجدید ارزیابی دارایی ها) باز شد.

در این جریان با داد و ستد بیش از 5.4 میلیون سهم "شفارس" ، قیمت پایانی هر سهم این شرکت بورسی با 106 درصد جهش ( با احتساب افزایش سرمایه ) 230 تومان شد تا بازدهی سهام آن در سه ماه اخیر به 238 درصد برسد تا یادآور رشد بیش از 100 درصدی شرکت هایی مانند سیمان سپاهان با رشد بیش از 100 درصدی قیمت بعد از افزایش سرمایه در سال 82 باشد.

در این رابطه مسلم پیمانی رئیس اداره نظارت بر بازار سازمان بورس به بورس پرس گفت: در پی این کشف قیمت ، بررسی های لازم بر فرایند معاملات "شفارس" انجام شد و موردی مبنی بر غیر واقعی بودن معاملات سهام و لزوم ابطال معاملات یافت نشد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به خرید بیش از 5.4 میلیون سهم این شرکت توسط 254 سهامدار حقیقی و فروش این تعداد از سوی 142 نفر، رشد 106 درصدی سهام با توجه به افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها بدون اشکال بود.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ