کد خبر: ۲۳۴۳۰
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷

زمان احتمالی عرضه اولیه ۲۵۰ میلیون سهم
بورس پرس خبر می دهد:

زمان احتمالی عرضه اولیه ۲۵۰ میلیون سهم "بفجر"/ دوشنبه نیست

برخی عرضه اولیه ۲۵۰ میلیون سهم پتروشیمی فجر را در دوشنبه دانسته اند اما سهامدار عمده و شرکت بورس ضمن رد این زمان ، روز احتمالی و غیرقطعی عرضه اولیه ۱۰ درصد این شرکت را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی برگزاری جلسه معارفه دوشنبه گذشته پتروشیمی فجر و انتشار عملکرد 6 و 9 ماهه این شرکت بورسی، برخی فعالان از عرضه اولیه سهام آن در چهارشنبه گذشته خبر داده بودند که توسط علی صحرایی معاون عملیات بازار شرکت بورس رد شد و اتفاقی هم در هفته گذشته رخ نداد.

حال گروهی از فعالان به تازگی روز دوشنبه 19 بهمن را عرضه اولیه "بفجر" اعلام کرده و در برخی شبکه های اجتماعی مطرح کرده اند.

در این باره نماینده سهامدار عمده این شرکت یعنی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به بورس پرس گفت: قطعا" دوشنبه جاری عرضه این سهم نخواهد بود اما آخرین تصمیم این است که این هفته و احتمالا" چهارشنبه 21 بهمن ، 10 درصد سهام پتروشیمی فجر عرضه اولیه شود.

وی ادامه داد: سهامدار عمده آمادگی عرضه اولیه در هفته جاری را دارد اما به نظر بورس و شرایط بازار بستگی دارد. با این حال تصمیم قطعی و فعلی مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، عرضه اولیه در هفته جاری است.

از سوی دیگر یکی از مدیران شرکت بورس هم با تایید عدم عرضه سهام در دوشنبه جاری به بورس پرس گفت: با توجه به آمادگی سهامدار عمده برای واگذاری در هفته جاری باید منتظر شرایط بازار بود. بنابراین عرضه اولیه 250 میلیون سهم پتروشیمی فجر در هفته جاری 50-50 است.

براساس این گزارش،  شرکت 250 میلیارد تومانی پتروشیم فجر در نیمه اول سال قادر به تحقق 51 درصد معادل 1334 ریال از سود 2601 ریالی هر سهم شده بود و در عملکرد منتهی به آذر هم 70 درصد معادل 1832 ریال از سود اعلامی را پوشش داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ