کد خبر: ۲۳۴۵۳
۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸

شرط بازگشایی نماد سایپا و زمان احتمالی اعلام شد/ عدم توقف نماد ایران خودرو
بورس پرس خبر می دهد:

شرط بازگشایی نماد سایپا و زمان احتمالی اعلام شد/ عدم توقف نماد ایران خودرو

بازکشت سایپا به تابلوی معاملات بورس منوط به یک شرط شده و نماد ایران خودرو هم فعلا" متوقف نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درپی برگزاری چهارشنبه گذشته مجمع فوق العاده سایپا که با اعلام رویدادهای مثبتی مبنی بر واگذاری زیرمجموعه ها و برنامه افزایش سرمایه گروه و چند شرکت وابسته از جمله پارس خودرو و زامیاد و ... همراه ، نماد این شرکت آماده بازگشایی شده اما این بازگشت منوط به یک شرط است.

براساس این گزارش، در این رابطه این شرکت 1.7 هزار میلیارد تومانی باید برنامه زمان بندی تا پایان در مورد واگذاری ها ، خروج از شمولیت مفاد ماده 141 قان تجارت و معاملات دیگر را به سازمان بورس ارایه دهد تا بعد از اطلاع از برنامه های مدیران، نماد "خساپا" مجددا" در تابلوی بورس حاضر شود.

بنابراین بازگشت این شرکت بزرگ به بورس بعد از انتشار اطلاعات لازم و مورد نظر بورس در کدال باز خواهد شد که به نظر می رسد طی امروز و فردا اطلاعات لازم و نهایی به بورس ارسال و نماد آن آخر هفته یا اوایل هفته بعد باز شود.

از سوی دیگر با توجه به اعلام پرداخت غرامت 200 میلیون یورویی پژو به ایران خودرو که شب گذشته توسط هاشم یکه زارع در برنامه تلویزیونی خبر داده شد، احتمال توقف نماد این غول خودروساز به میان آمده بود که پیگیری های بورس پرس نشان داد فعلا" چنین رویدادی رخ نخواهد داد.

در این رابطه مسئولان سازمان بورس چهارشنبه گذشته نامه ایی به مدیرعامل ایران خودرو داده اند تا در مورد چند و چون پرداخت غرامت پژو، توضیح دهد. چرا که به فرض قبول پژو در پرداخت 200 میلیون به طور مستقیم ، آثار مالی آن برای "خودرو " حدود 8 هزار میلیارد ریال خواهد شد. اما بعید است این میزان خسارت به طور نقد و در زمانی کوتاه باشد و احتمالا" از طروق گوناگون مانند تخفیف در دریافت محصولات و خدمات و در طول زمان تسویه خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ