کد خبر: ۲۳۵۸۹
۲۲:۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳

افزایش قیمت نفت با اظهارات اخیر وزرای نفت ایران و وزیر انرژی امارات
رویترز خبر داد:

افزایش قیمت نفت با اظهارات اخیر وزرای نفت ایران و وزیر انرژی امارات

اظهارات اخیر وزرای نفت ایران و وزیر انرژی امارات باعث شد تا قیمت هر بشکه نفت افزایش یابد و بهای هر بشکه نقت برنت به ۳۱.۱۵ دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رویترز گزارش داد اظهارات وزیر انرژی امارات مبنی بر احتمال همکاری اعضای اوپک برای کاهش تولید به همراه اظهارات چهارشنبه گذشته وزیر نفت ایران درباره آمادگی ایران به مذاکره باعث شدند تا امیدواری ها برای کاهش هماهنگ تولید افزایش یابد. به این ترتیب قیمت نفت در روز جمعه رشد کرد.

با این حال تحلیلگران معقتدند چنین اقدامی بعید است و مازاد عرضه همچنان تداوم خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت تا 6 درصد افزایش داشت اما بعدا اندکی تعدیل شد و با حدود یک دلار (معادل 3.6 درصد) افزایش به 31 دلار و 15 سنت رسید.

سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی امارات گفت: اعضای اوپک آماده همکاری با دیگر تولید کنندگان درباره کاهش تولید هستند.قیمت پایین نفت قبلا برخی از تولید کنندگان را وادار به کاهش تولید کرده و این موضوع به برقراری توازن مجدد در بازار کمک خواهد کرد.

به رغم رشد قیمت هر دو شاخص نفتی، تحلیلگران معتقدند شانس چندانی برای توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای رسیدن به سیاست مشترک وجود ندارد و اینکه قیمت های پایین در نتیجه مازاد عرضه همچنان پابرجا خواهد بود.

بانک ای ان زد اعلام کرد اظهارات وزیر انرژی امارات مبنی بر اینکه اوپک مایل به همکاری در زمینه کاهش تولید است، تاثیر چندانی ندارد. از نظر ما این فقط حرف و سخن بیهوده است و احتمال واکنش هماهنگ برای اهش عرضه خیلی پایین است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ