کد خبر: ۲۳۶۱
۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۷/۲۸

دلایل رشد قیمت ها در روزهای اخیر/ آینده بازار متاثر از سه عامل
یک کارگزار درگفت وگو با بورس پرس اعلام کرد:

دلایل رشد قیمت ها در روزهای اخیر/ آینده بازار متاثر از سه عامل

یک کارگزار دلایل رشد نسبی قیمت ها و متغیرهای اصلی بورس در روزهای اخیر را اعلام کرد و آینده بازار را ناشی متاثر از سه عامل دانست.

حمید میرمعینی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با شرایط روزهای اخیر بازار سهام اظهار داشت: جو روانی مثبت حاکم بر تصمیم گیری فعالان بازار موجب شده تا متغیرهای اصلی معاملات به همراه شاخص بورس با روند صعودی مواجه شوند.

وی ادامه داد: این جو ناشی از عواملی چون جذاب بودن قیمت ها ، انتشار اخبار مثبت در حوزه سیاست خارجی و اعلام عدم تمدید مذاکرات و عزم طرفین به حل موضوع، اعلام وضعیت مناسب برخی شرکت ها در گزارش عملکرد 6 ماهه ، کاهش فشار فروش و افزایش تمایل به خرید و رکود بازارهای رقیب است.

مدیرعامل کارگزاری تدبیرگر سرمایه با بیان اینکه ممکن است در برخی گروه ها رفتارهای هیجانی وجود داشته باشد ، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی نباید برای خرید عجله کرد و به رغم مناسب بودن قیمت ها ، سهامداران بهتر است ضمن بررسی و تحلیل ،محتاطانه عمل کنند. از سوی دیگر درصورت ورود به بازار از سفته بازی و نگاه کوتاه مدت پرهیز کرده و با دیدگاه سرمایه گذاری میان و بلندمدت تصمیم گیری کنند.

میرمعینی در برابر این سئوال که آینده بازار تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟ به سه عامل اشاره کرد و توضیح داد: اولین عامل موضوع حل و فصل مذاکرات هسته ایی است که انتظار اکثر فعالان بازار سرمایه ، کسب نتیجه مطلوب است.

وی افزود: عامل مهم دیگر کیفیت بودجه سال آینده دولت و سیاست های انبساطی یا انقباظی است که می تواند در همه گروه ها و صنایع حاضر در بورس و فرابورس اثر مستقیمی داشته باشد. به نظر می رسد دولت در سال آینده سیاست های انبساطی را در پیش بگیرد که در این صورت صنایع فولادی ، معدنی، سیمانی ،خودرویی، پیمانکاری و برقی می توانند مورد بررسی قرار گیرند.

میرمعینی خاطر نشان کرد: عامل سوم هم به کیفیت انتشار گزارش های 6 ماهه شرکت ها و صنایع مخصوصا" صنایع برتر بستگی دارد. در این میان تحقق پیش بینی های مثبت از صنعت جلودار یعنی صنعت خودرو و مخصوصا" دو شرکت ایران خودرو و سایپا می تواند مسیر آینده بورس را هموارتر کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ