کد خبر: ۲۳۶۷۵
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶

پیش بینی های مثبت نمایندگان مجلس از بورس این بار به سخنگوی اقتصادی رسید
بسیاری از سهام پائین تر از خالص ارزش دارایی ها هستند:

پیش بینی های مثبت نمایندگان مجلس از بورس این بار به سخنگوی اقتصادی رسید

سریال پیش بینی های مثبت نمایندگان مجلس از آینده بورس این بار به سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس رسید که با اعلام روشن بودن چشم انداز بازار گفت: بسیاری از سهام به صورت معناداری پائین تر از خالص ارزش دارایی ها در حال معامله هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طی های هفته های گذشته علی محمد احمدی و روح‌ الله ‌بیگی ئیلانلو عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آینده بورس را در دوران پسا تحریم مثبت پیش بینی کرده بودند که این بار رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آینده بازار سرمایه را مثبت دانست و به خانه ملت گفت: ورود سرمایه گذار خارجی موجبات رشد بازار سرمایه را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دوره پسابرجام اقتصاد و صنایع ایران درحال گذار از دوره تغییرات گسترده‌ای است،گفت: با لغو تحریم‌ها و با آزادسازی جریان نقدینگی شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سهام فراهم شده و این امر می‌تواند موجبات جایگاه ویژه این بازار را  فراهم کند. در بازار فعلی، سهام با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشور حجم نقدینگی افزایش پیدا کرده و در نتیجه رونق بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس افزود: بورس ایران در حال حاضر با بیش از ۷ میلیون سهامدار و بیش از ۴۰ صنعت اعم از شرکت‌های پالایشی، سنگ آهنی، خودروسازی، بورسی و غیره در آماده باش به سر می‌برد.

زارع با بیان اینکه تک‌نرخی کردن ارز باعث حذف آخرین رانت‌های اقتصاد کشور شده و به کمک صنایعی که برای واردات محصول تولیدی‌شان محصولات مصرفی خانوار از ارز مبادله‌ای استفاده می‌شود می‌آید، ادامه داد: البته از طرفی بهای تمام‌شده برخی صنایع که واردات مواد اولیه یا قیمت خوراک‌شان با ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود را بالا می‌برد و در صورت حمایت نشدن دولت باعث افزایش نرخ برخی کالاهای مصرفی به خصوص مواد غذایی و دارویی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست های بودجه ای انبساطی سال 95 می تواند محرکی برای رونق بازار سرمایه شود، اظهار داشت: سیاست‌های اقتصادی دولت با توجه به جهت‌گیری آنها که به چه میزانی انبساطی یا انقباضی هستند، می‌توانند تاثیراتی روی بازار سرمایه داشته باشند.

زارع با اشاره به ظرفیت پذیرش بازار سرمایه برای سرمایه‌های خارجی افزود: سرمایه‌ها به دنبال امنیت کامل می‌گردند و درحال بررسی بازار ایران پس از برجام هستند.

وی ادامه داد: در مورد ورود سرمایه گذاری خارجی به نظر می رسد نیازمند ارائه راهکارهایی مناسب و عملیاتی هستیم. به شکلی که براساس اصول ارزش گذاری، بسیاری از سهام به صورت معناداری پائین تر از خالص ارزش دارایی ها در حال معامله هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در صورت وجود امنیت سرمایه گذاری، جذابیت بالایی برای ورود سرمایه گذاران خارجی وجود خواهد داشت، تصریح کرد: ورود احتمالی سرمایه گذار خارجی موجبات رشد بازار سرمایه را در پی خواهد داشت، البته ورود این دسته از سرمایه گذاران به این شکل نیست که یک شبه اتفاق بیافتد و فرآیندی است که در میان مدت و در صورت امنیت سرمایه گذاری برای آنها، محقق خواهد شد.

زراع چشم انداز بورس کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این شرایط تصمیمات و اقدامات اقتصادی که با تلاطم و نوسان کمتری همراه باشد، به نفع بورس کشور است و دولتی ها هم نباید با تصمیمات خاص خود بر روی شرکت های بورسی تاثیر منفی ایجاد کنند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ