کد خبر: ۲۳۷۷
۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۷/۲۹

دلایل ابطال معاملات دو شرکت فرابورسی و ۷ میلیون سهم پترول اعلام شد
درگفت و گوی بورس پرس با دو مقام مسئول :

دلایل ابطال معاملات دو شرکت فرابورسی و ۷ میلیون سهم پترول اعلام شد

دو مقام مسئول در فرابورس دلایل ابطال معاملات دیروز دو شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین و معادن مس تکنار به همراه ۷ میلیون سهم پترول را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پایان معاملات روز گذشته فرابورس سهام دو شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین و معادن مس تکنار مورد تایید مسئولان فرابورس قرار نگرفت و ابطال شد.در این رابطه مدیریت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه ایی اعلام کرد: معاملات روز دوشنبه 28 مهر 1393 در نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین (سنوین1) و شرکت مجتمع معادن مس تکنار (تکنار1) مورد تایید قرار نگرفت.

در این میان  دو مقام مسئول در گفت وگو با بورس پرس دلایل ابطال معاملات این دو شرکت به همراه حدود 7 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) را اعلام کردند.

افسانه اروجی رئیس اداره نظارت بازار فرابورس گفت : علت ابطال معاملات سهام سرمایه گذاری اقتصاد نوین مباحث نظارتی و ناشی از این بود که طی چند روز متوالی فقط یک سرمایه گذار با خرید سهام ، تعیین کننده روند و سمت و سوی سهام بوده و موجب رشد قیمت می شد.

وی ادامه داد: چنین اتفاقی شاید برای یکی دو روز پذیرفتنی باشد اما برای چند روز پی در پی نمی تواند توجیهی داشته باشد. چرا که یکی از نشانه های اصلی سلامت و روند طبیعی معاملات خرد سهام، حضور چند تا چندین خریدار و فروشنده است.

اروجی در خصوص ابطال معاملات معادن مس تکنار هم توضیح داد: در روال عادی سهام شرکت ها و با در نظر گرفتن مبانی اولیه عرضه و تقاضا، صف فروش با درصد مثبت رویدادی غیر منطقی است و توجیهی ندارد. این اتفاق برای شرکت معادن مس تکنار رخ داد و فروشنده سهام اقدام به عرضه سهام با درصد مثبت کرد. درحالی که همگان می دانند هنگام وجود صف خرید سهام ، می توان با درصد مثبت عرضه کرد.

به گفته وی در این رابطه با کارگزار مربوطه صحبت هایی به عمل آمده تا این مسئله برطرف شود.

بهنام محسنی مدیرعملیات بازار فرابورس نیز در رابطه با علت ابطال حدود 7 میلیون سهم پترول اظهار داشت: تنها عامل این اتفاقق مسئله سیستمی و نرم افزاری بود که مانع از مچینگ معامله تعدادی از سهام این شرکت شد. به جز این مشکل ناخواسته و نرم افزازی ، مورد دیگری در معاملات سهام این شرکت وجود نداشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ