کد خبر: ۲۳۷۸۰
۱۰:۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱

عضو هیات مدیره سازمان بورس دلایل افزایش قیمت سهام را اعلام کرد

عضو هیات مدیره سازمان بورس دلایل افزایش قیمت سهام را اعلام کرد

عضو هیات مدیره سازمان بورس دلایل افزایش قیمت سهام را اعلام کرد و گفت: هیجاناتی در بازار به دلیل اخبار مثبت برجام وجود داشته باشد اما سازمان نمی تواند مانع سرمایه گذاری سهامداران شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قاسم محسنی عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه افزایش قیمت سهام در شرایط کنونی ناظر بر تقاضای افراد حقیقی است، به سنا گفت: سرمایه گذاران حقیقی با تقاضای خود رشد تقاضا در بازار را رقم می زنند و اشخاص حقوقی که به دولت وابسته اند یا شبه دولتی هستند، معمولا اینگونه عمل نمی کنند بلکه در صورت افزایش تقاضا، اوراق بهادار بیشتری عرضه کرده تا قیمت ها تعدیل پیدا کنند.

وی در خصوص نوسانات بازار سرمایه و آسیب پذیری برخی از سهامداران از این نوسانات گفت: افراد باید با توجه به درجه ریسک پذیریشان اوراق بهادار متناسب را انتخاب کنند و کسی که نمی تواند درجه ریسک سهام را تحمل کند، می بایست در اوراق بهادار با ریسک کمتر، سرمایه گذاری کند.

رئیس کمیته ریسک با اشاره به وجود انواع اوراق بهادار اسلامی با ریسک پذیری کمتر از سهام گفت: اوراق خزانه اسلامی از جمله اوراق اسلامی است که دولت منتشر کرده و اصل و سود آن در سررسید تضمین شده، و یک نمونه اوراق مناسب برای افراد با درجه ریسک پذیری کمتر است.سرمایه گذاران، علاوه بر اوراق خزانه اسلامی و انواع صکوک مانند اوراق مرابحه، اجاره و استصناع می توانند با استفاده از نهادهای مالی دارای مجوز که خدمات مشاوره یا سبدگردانی انجام می دهند با پذیرش ریسک کمتر وارد بازار سرمایه شوند.

محسنی با اشاره به صندوق های سرمایه گذاری گفت: این صندوق ها در انواع قابل معامله در بورس و غیر قابل معامله در بازار ثانویه و همچنین با درآمد ثابت و غیر درآمد ثابت فعال هستند و فرصت دیگری برای افراد کم تجربه و با درجه ریسک کمتر به شمار می رود. این در حالی است که ریسک این صندوق ها در مقایسه با تک سهم شدن سرمایه گذار حقیقی بسیار کمتر است.

وی در خصوص افزایش قیمت سهام طی یک ماه گذشته گفت: ممکن است یک سری هیجانات در بازار به دلیل اخبار مثبت برجام وجود داشته باشد اما سازمان نمی تواند مانع سرمایه گذاری سهامداران شود. همانطور که در روزهای منفی جلوی فروش گرفته نمی شود.

محسنی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران فاقد تخصص لازم، نباید دست به سرمایه گذاری مستقیم بزنند، گفت: صندوق های سرمایه گذاری نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در اوراق بهادار جذب کردند که به تدریج این رقم افزایش پیدا می کند و عملاً می تواند حرکت مثبتی در مقایسه با سرمایه گذاری مستقیم باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اوراق بهاداری که در بازار سهام معامله می شوند، نقشی در سرمایه در گردش شرکت ها ندارند، گفت: هدف بازار سرمایه تأمین مالی بنگاهای اقتصادی است و بازار ثانویه برای نقدشوندگی این بازار راه اندازی شده و تمام سرمایه ای که وارد بازار ثانویه می شود در جهت کمک و تقویت تأمین مالی شرکت ها است.

محسنی گفت: امسال حدود 80 هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی اتفاق افتاده که با توجه به اینکه رقم سال گذشته مبلغ 30 هزار میلیارد تومان بود، نشان دهنده افزایش قابل توجه رشد بازار در این مسیر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ