کد خبر: ۲۳۸۰
۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۷/۲۹

زمزمه های موافقت با افزایش قیمت شکر و تصمیم گیری مسئولان در فردا
بورس پرس خبر می دهد:

زمزمه های موافقت با افزایش قیمت شکر و تصمیم گیری مسئولان در فردا

آخرین پیگیری ها از افزایش قیمت قند و شکر با زمزمه هایی مبنی بر موافقت ستاد تنظیم بازار و تصمیم گیری در جلسه فردا مسئولان همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به رغم گذشت حدود یکماه از بررسی درخواست افزایش 27 تا 30 درصدی قیمت قند و شکر توسط ستاد تنظیم بازار، هنوز این موضوع نهایی نشده و در انتظار برگزاری جلسه و تصمیم مسئولان است.

براساس این گزارش،آخرین پیگیری ها از برخی مسئولان حکایت از آن دارد که دستور جلسه دیروز دوشنبه ستاد تنظیم بازار درباره مواردی چون حبوبات و محصولات پتروشیمی بوده ولی در انتهای این جلسه در مورد چند و چون افزایش قیمت قند و شکر صحبت هایی به میان آمده است.

از سوی دیگر مسئولان مربوطه و معاونین وزارت صنعت ،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هم به صورت لفظی با افزایش مواففت کرده اند و حتی از قیمت 2400 تومانی هر کیلو شکر سخن گفته اند.

با این همه یک مقام مسئول در گفت وگوی کوتاه با بورس پرس با تایید این موارد اعلام کرد: همه نامه های وارده و درخواست افزایش قیمت قند و شکر مورد بررسی قرار گرفته و قرار است فردا با برگزاری جلسه ایی توسط معاونین وزارتخانه های صنعت ،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و اعضا ستاد تنظیم بازار ، این موضوع نهایی شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا موافقت با قیمت 2400 هزار تومانی هر کیلو شکر صحت دارد یا خیر؟ توضیح داد: تا زمان تصویب و امضاء صورت جلسه هیچ رقم و درصدی را نمی توان اعلام کرد. ممکن است برخی با این قیمت ها به صورت شفاهی موافق باشند اما آنچه مهم است مصوبه رسمی و ابلاغ آن توسط نهادهای ذیرریط است. حتی در صورت موافقت با چنین ارقامی ،ممکن است به دلیل اهمیت حفظ آرامش بازار ،به سرعت اعلام نشود.

وی در خصوص تکلیف فروش 130 هزار تن شکر بخش خصوصی گفت: بعداز توافق طرفین ، این مقدار شکر به قیمت دولتی هر کیلو 1930 تا 1920 تومان به فروش رسیده است. این درحالی است که در نیمه اول سال جاری 780 هزار تن شکر تولید شده که از این حجم حدود 600 هزار تن مربوط به دولت است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با این همه باید منتظر تصمیم نهایی مسئولان و صدور ابلاغیه بود چون تا قبل از آن هیچ درصدی و قیمتی، قطعی و نهایی نمی تواند باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ