کد خبر: ۲۳۸۴۳
۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۳

وعده ۵ اسفند سایپا به افزایش سرمایه زامیاد محقق نمی شود/ خبری از مجوز نیست
بورس پرس خبر می دهد:

وعده ۵ اسفند سایپا به افزایش سرمایه زامیاد محقق نمی شود/ خبری از مجوز نیست

سایپا اعلام کرده بود افزایش سرمایه ۱۳۳ درصدی زامیاد را ۵ اسفند با برگزاری مجمعی فوق العاده عملی خواهد کرد اما تا دیروز خبری از مجوز سازمان بورس نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا که دیروز با انتشار اصلاحیه عملکرد 9 ماهه و چرخش 180 درجه ایی از زیان  175 ریالی به سود 462 ریالی، برگ برنده جدیدی رو کرده ، بعد از برگزاری مجمع فوق در 14 بهمن، برنامه زمان بندی افزایش و کاهش سرمایه ۷ زیرمجموعه و واگذاری چند قطعه زمین را در 18 بهمن ارایه کرد.

براساس این برنامه ، قرار بود تا 15 بهمن نظر حسابرس درباره افزایش سرمایه 133 درصدی زامیاد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به سازمان بورس ارایه شود تا 5 اسفند مجمع فوق العاده مربوطه برگزار شود اما در حالی دو روز دیگر باید این وعده عملی شود که با توجه به عدم صدور مجوز سازمان بورس و همچنین طی تشریفات قانونی برای تشکیل مجمع، این وعده سایپا حداقل در 5 اسفند قطعا" عملی نخواهد شد.

بنابراین در شرایطی نماد زامیاد امروز به دلیل جهش شگفت انگیز و بی سابقه ۹ هزار و ۲۵۰ درصدی سود نسبت به آخرین رقم اعلامی بسته می شود که باید دید مدیران سایپا و زامیاد چه برنامه تازه ایی را اعلام خواهند کرد.

اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس پیش از این در توضیحی کوتاه اما مهم و قابل اعتنا، تلویحا" از احتمال عدم تحقق برنامه زمان بندی ساپیا تا پایان سال خبر داده و اعلام کرده، افزایش سرمایه شرکت های پارس خودرو، سایپا دیزل، زامیاد، سایپا آذین و رایان سایپا منوط به طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز سازمان است که این امر مستلزم تهیه و ارسال و مدارک مورد نیاز و تایید ادارات مربوطه است و تاریخ های اعلامی توسط شرکت صرفا" برنامه زمان بندی پیش بینی شده توسط مدیریت شرکت ( ساپیا) است و جهت مراجعه ذی ربط الزام آور نیست. بدیهی است مسئولیت اجرای برنامه زمان بندی به عهده مدیریت شرکت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ