کد خبر: ۲۳۸۸۳
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۴

وزیر اقتصاد: دولت برای بورس برنامه دارد/ پیش بینی افزایش درآمد نفتی

وزیر اقتصاد: دولت برای بورس برنامه دارد/ پیش بینی افزایش درآمد نفتی

وزیر اقتصاد با پیش بینی افزایش درآمدهای نفتی سال آینده، گفت: بورس برای دولت مهم است و برنامه‌هایی برای حمایت از این بازار در پسابرجام دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب نیا امروز در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی در پاسخ به این سئوال که دولت چه برنامه‌ای برای حمایت از بازار سرمایه در پساتحریم دارد؟ گفت: هدف دولت، حمایت از بازار سرمایه است. آنچه برای دولت مهم است، تقویت بورس و افزایش سهم تامین مالی کشور از طریق بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: رونق بازار ثانویه و فراهم کردن منابع لازم برای سرمایه گذاری بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازار اولیه در همین راستا بوده که اهداف مهمی است که دولت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بازارهای مالی تاکنون بانک محور بوده و باید به سمت تقویت و افزایش سهم تامین مالی از طریق بازار سرمایه حرکت شود ، خاطر نشان کرد: سال آینده نه تنها برنامه جامع مالیاتی اجرایی خواهد شد، بلکه رشد اقتصادی نیز بهبود خواهد یافت.

این وزیر در پاسخ به سئوالی درباره اعلام برخی به افزایش وابستگی بودجه 95 به درآمدهای نفت توضیح داد: جهت گیری اصلی دولت، کاهش وابستگی به نفت بوده اما طبیعی است سال آینده میزان درآمد نفتی از سال 94 بیشتر خواهد بود. ولی بخشی از درآمدهای نفتی به بخش خصوصی و بخشی به صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.

به گفته طیب نیا، صندوق توسعه ملی مسیری است که منابع را به سمت بخش خصوص هدایت می کند. گرچه میزان مطلق درآمد نفتی سال آینده از سال جاری بیشتر خواهد بود اما این به معنای افزایش وابستگی بودجه به نفت نیست. این مهم است که سهم نفت در بودجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ