کد خبر: ۲۳۸۸۵
۱۶:۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۴

پیش بینی آینده بورس تهران از نگاه نشریه خارجی/ مقایسه دو شاخص ایران و اسپانیا

پیش بینی آینده بورس تهران از نگاه نشریه خارجی/ مقایسه دو شاخص ایران و اسپانیا

یک نشریه اسپانیایی با مقایسه دو شاخص بورس های ایران و اسپانیا، آینده بورس تهران را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در پی روند رو به رشد متغیرهای اصلی بورس تهران مخصوصا" شاخص طی دو ماه اخیر ، نشریه اسپانیایی "فینانساس" به این جریان اشاره و در گزارشی اعلام کرد: بورس تهران پس از توافق هسته ای تا کنون، صعود قابل توجهی داشته است.

در حالی که بازارهای سهام جهانی در آغاز سال 2016 با مشکلات بی شمار ناشی از اخبار ناخوشایند چین، نفت و بی ثباتی جهان دست و پنجه نرم می کنند، بورس تهران رشدی 20 درصدی را در ماه اخیر تجربه کرده است.

پایان تحریم ها و بازگشت ایران به صحنه اقتصاد جهانی نتایج شگرفی در بازار سهام بر جای گذاشته است. به طوریکه در محدوده زمانی 17 ژانویه ، زمانی که تحریم ها ملغی اعلام شد، تا 16 فوریه، شاخص کل بورس تهران 16 درصد رشد داشته و اگر آن را با سال 2015 مقایسه کنیم، این رقم به 20 درصد می رسد. همچنین  ارزش شرکت های بورس تهران بالغ بر 112 میلیارد دلار است.

در نقطه مخالف شاخص بورس تهران، شاخص بورس "ایبکس 35 " قرار دارد که 35 شرکت بزرگ اسپانیایی را شامل می شود و از 17 فوریه با کاهش 12.6 درصدی مواجه شده است.

با این اوصاف درحالی میزان معاملات بورس تهران از 50 به بیش از 150 میلیون دلار در روز رسیده که طبق آمار و شواهد، پیش بینی می شود این بورس تهران همچنان به سیر صعودی ادامه خواهد داد.

انتهای


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ