کد خبر: ۲۳۹۲۴
۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۶

برآورد بازار سهام در اولین روز بعد از انتخابات
یک تحلیل گر بازار سرمایه بررسی کرد:

برآورد بازار سهام در اولین روز بعد از انتخابات

یک تحلیل گر بازار سرمایه با بررسی رویدادهای مهم گروه های مختلف بورسی در آخرین روز هفته ، وضعیت بازار در روز بعد از انتخابات را برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آخرین روز معاملات هفته ، روند صعودی اما آرام شاخص بورس با رشد 136 واحدی ادامه یافت تا این متغیر با ثبت عدد 77 هزار و 840 واحدی ، همچنان منتظر عبور از خط مقاومت 88 هزار واحدی شود.

همچنین هر چند بیش از 3.2 میلیارد سهم به ارزش 869 میلیارد تومان معامله شد اما از این حجم 240 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد بود و سهم معاملات عمده و انتقالی 459 و بلوک 170 میلیارد تومان بود.

با این شرایط بود که محمد پورتدین از تحلیل گران بازار سرمایه در مورد وضعیت دیروز بازار و پیش بینی روز شنبه ، اعلام کرد دیروز در بورس طبق انتظار، اکثریت گروه ها بخصوص خودرویی و بانکی، شروعی متعادل و منفی داشتند اما در اواسط بازار و با افزایش تقاضا و عقب نشینی فروشندگان مواجه شدند تا جایی که برخی نمادها همچون ولغدر، وبانک، وسینا، خکاوه، پترول، شخارک و فملی معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند.

بنابراین پیش بینی می شود در صورت عم رخداد اقتصادی و سیاسی خاص ، روز کاری آینده (شنبه) بازاری متعادل و مثبت را نظاره گر باشیم. در این بین اتمام حق تقدم های استفاده نشده خودرو، شروع هفته جدید بخصوص پایان انتخابات و بازگشایی نمادهای خساپا، وساپا و ورنا مزید بر علت خواهد بود و احتمالا هفته ای مثبت را در پیش داشته باشیم.

در انتهای بازار دیروز، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای اخابر و فارس با رشد 136.22 واحدی به ارتفاع 77,840 واحدی رسید و  نمادهای فولاد و رانفور بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

در گروه حمل و نقل با خبر مورد اشاره ذیل نماد توریل از اقبال بیشتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بود. راه آهن و شرکت «دی.بی.آی-DBI» آلمان برای اصلاح نرم افزاری و اجرای طرح تحول سازمانی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی عمدتا به دلیل کاهش 20 درصدی هزینه های مالی با افزایش یک درصد سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ 527  ریال سود برای سال 95 اعلام کرد. بانک اقتصاد نوین یکشنبه آینده بلوک ۲.۱ درصدی توسط گروه مالی بانک پارسیان را عرضه خواهد کرد. با توجه به ترکیب سهامداری بانک پارسیان که دارای سرمایه بیش از 1.13 هزار میلیارد تومانی است، تغییرات هرچند یکی دو درصدی سهام می تواند در ترکیب هیات مدیره موثر باشد.

شرکت بیمه کوثر با کاهش 9  درصدی سود نسبت به پیش بینی قبلی و اعلام سود 383 ریالی برای سال 95 مواجه شد و متعادل و منفی مورد بازگشایی قرار گرفت. علت کاهش مذکور، عدم لحاظ سود وجوه حاصل از افزایش سرمایه که طبق نظر سازمان بورس و اوراق بهادار اعمال این درآمد در پیش بینی تا زمان دریافت مجوز افزایش سرمایه امکان پذیر نیست.

بانک ملت علی رغم ادامه اخبار مثبتی متعادل دنبال شد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام بانکی گزارش داد بانک ملت ایران تا اوایل ماه آینده فعالیت شعبه خود در سئول را عادی سازی خواهد کرد.

گروه پالایشگاهی و پتروشیمی اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند در این بین معاملات نمادهای پترول، شخارک، شبندر و شبریز نمایان تر بود تا جایی که نماد پترول علی رغم عرضه ها سنگین حقوقی و معاملات حدود 330 میلیون سهمی همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد.سرمایه گذاری ایران 232 میلیون سهم معادل 1.16 درصد سهام غیر مدیریتی شرکت پترول را به قیمت1,700 ریال به فروش رساند.

نماد شپارس جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. گروه های فلزی و معدنی منفی اکثرا منفی بودند اما نمادهای فملی، فباهنر و فروس معاملاتی مثبت را تجربه کردند. نماد کدما با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95، متوقف شد.

نماد تازه وارد بفجر با دادوستدهای حدود 18 میلیون سهمی و صف خرید حدود 200 میلیون سهمی چشم نوازی کرد و در صورت عرضه صف خرید طی شنبه و یکشنبه پیش رو به دید میان مدت همچنان ارزنده تلقی می شود. نماد غپاک بعد از اعلام تعدیل مثبت ۴۱۵ با رشد ۳ درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

غفارس با افزایش 12 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ 470  ریال سود برای سال 95 اعلام کرد. نماد قشیر پس از ارائه اطلاعات پیش بینی با رشد حدود 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. نماد چکاوه پس از ارائه تعدیل پیش بینی با رشد حدود 4 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.  کویر تایر جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

نماد کمرجان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی با رشد حدود 5.5 درصدی و نماد کی بی س پس از ارائه اطلاعات پیش بینی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ