کد خبر: ۲۴۰۶
۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۸/۳

قیمت شکر باز هم نهایی نشد/ دوشنبه جلسه ایی دیگر
یک مقام مسئول به بورس پرس خبر داد:

قیمت شکر باز هم نهایی نشد/ دوشنبه جلسه ایی دیگر

یک مقام مسئول از عدم حصول نتیجه در جلسه چهارشنبه گذشته ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: قرار است بعد از کسب نظر وزرا،دوشنبه جاری جلسه دیگری تشکیل شود.بنابراین قیمت های ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰۰ صحت ندارد و از نظر ستاد تنظیم بازار،قیمت شکر فعلا" همان ۱۹۰۰ تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی تعیین قیمت شکر و بررسی پیشنهاد افزایش قیمت 30 درصدی توسط انجمن قند و شکر در هاله ایی از ابهام قرار دارد که مدیران و سهامداران شرکت های قندی به همراه و مسئولان انجمن به رغم گذشت حدود یک ماه ، نمی دانند این موضوع به کجا خواهد انجامید.

براساس این گزارش، دراین رابطه چهارشنبه گذشته ،جلسه ایی با حضور معاونین وزارتخانه های صنعت ،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و اعضا ستاد تنظیم بازار در ستاد تنظیم بازار برگزار شد تا این موضوع نهایی و قطعی شود اما بعد از بررسی های طولانی مدت که چند ساعت طول کشید، نتیجه  روشنی به دست نیامده و قرار شده دوشنبه این هفته جلسه دیگری برگزار شود تا شاید این بار نهایی شود.

در این رابطه یک مقام مسئول در گفت وگو با بورس پرس اعلام کرد: در جلسه چهارشنبه گذشته ستاد، مدارک و نامه هایی زیادی بررسی و بحث های متعددی مطرح شد اما در نهایت قرار شد موضوع افزایش قیمت شکر بعد از کسب نظر چند وزیر ، در جلسه دوشنبه جاری مطرح شود.

وی در برابر این سئوال که با این اوصاف زمزمه های موافقت ستاد تنظیم بازار با قیمت های 2200 تا 2400 تومانی هر کیلو شکر صحت دارد یا خیر ؟ توضیح داد: خیر . در حال حاضر ستاد تنظیم بازار هیچ قیمتی را تصویب نکرده و مدنظر ندارد. بنابراین از نظر ستاد ، قیمت هر کیلو شکر همان 1900 تومان است .

برپایه این گزارش، این درحالی است که یک مقام مسئول دیگر هم به بورس پرس اعلام کرد: در جلسه چهارشنبه گذشته با قیمت 2200 تومانی هر کیلو شکر به طور ضمنی موافقت شد تا در صورت موافقت انجمن قند و شکر این قیمت نهایی شود. اما در تماس با اعضاء انجمن مشخص شد انجمن قند و شکر با این قیمت موافقت نکرده و اعلام کرده قیمت تمام شده شرکت های قندی 2400 تومان است.

مدیراداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس هم در گفت وگو با بورس پرس اظهار داشت: آخرین وضعیت درباره  قیمت گذاری شکر این است که چهارشنبه گذشته جلسه ایی برگزار شده اما هنوز مصوبه ایی وابلاغیه ایی صادر نشده تا مشخص شود شرکت های قندی با چه شرایطی مواجه خواهند شد.

معتمد ادامه داد: این درحالی است که تعدادی از شرکت های این گروه افزایش نرخ شکر و میانگین فروش 2 هزار و 250 تومانی هر کیلو شکر در نیمه دوم سال را درصورت های مالی لحاظ  کرده اند. بنابراین اگر افزایش قیمت شکر به این میزان مصوب نشود، برخی شرکت های این گروه مجبور به تعدیل منفی سود خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به احتمال عدم افزایش قیمت شکر، از مدیران گروه قندی خواسته ایم تا یک سناریوی دیگر پیش بینی سود با میانگین قیمت هرکیلو1800 تا 1900 تومانی ارایه کنند. با این همه باید تا زمان نهایی شدن تصمیم مسئولان مربوطه صبر کرد

براساس این گزارش، با این اوصاف ، نتیجه قیمت گذاری جدید شکر بازهم به تعویق افتاد و باید صبر کرد و دید که این موضوع با چه نتایجی همراه خواهد شد؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ