کد خبر: ۲۴۱۵۳
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵

بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه فردا معرفی می شود/ زمان احتمالی عرضه اولیه

بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه فردا معرفی می شود/ زمان احتمالی عرضه اولیه

تولید نیروی برق دماوند به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده برق خاورمیانه و دومین شرکت برقی فرابورس، فردا معرفی می شود تا احتمالا" طی روزهای آینده با ۵ تا ۱۰ درصد سهام عرضه اولیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتقال و جابجایی هفته گذشته ۹۹ درصد سهام تولید نیروی برق دماوند که به ارزش ۳.۴ هزار میلیارد تومان (و به قیمت هر سهم 7500 تومان ) از بنیاد شهید به بانک دی منتقل شد، این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه و دومین شرکت برقی فرابورس، فردا برای سهامداران معرفی می شود تا امکان عرضه اولیه 5 تا 10 درصد سهام آن در روزهای پایانی سال فراهم شود.

براساس این گزارش، هنوز زمان قطعی این عرضه اولیه مشخص نشده و قرار است طی دو سه روز آینده تعیین شود که چند سهام "دماوند" در این هفته یا هفته بعد عرضه اولیه شود؟ احتمال دارد این شرکت در صورت مناسب بودن شرایط بازار ، سه شنبه یا چهارشنبه این هفته عرضه اولیه شود در غیر این صورت ، به چند روز پایانی سال موکول خواهد شد.

به هرحال ، مقرر شده ساعت 16 فردا یکشنبه با برگزاری جلسه ایی در پروژهشگاه نیرو، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت تشریح شود.

این شرکت  28 شهریور سال جاری در بازار دوم فرابورس درج شده بود اما 16 بهمن مجددا" در گروه برق، گاز، بخار و آب گرم به جای حضور در بازار دوم ،به عنوان صد و نود و سومین شرکت بازار پایه ایی درج نماد شد.

بررسی های اولیه بورس پرس نشان می دهد سرمایه اسمی و فعلی این شرکت 46 میلیارد تومان بوده اما برنامه افزایش سرمایه تا حداکثر 500 میلیارد تومان در پیش است که بعد از نهایی شدن گزارش هیات مدیره و تایید حسابرس از دو یا یکی از دو محل مطالبات از دولت و سود انباشته عملیاتی خواهد شد.

همچنین این شرکت درحالی برای سال مالی 29 اسفند گذشته حدود 230 میلیارد تومان سود محقق کرده که برای سال مالی جاری هم حدود 500 تومان سود پیش بینی کرده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ