کد خبر: ۲۴۱۷۴
۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶

بعد از سایپا، ذوب آهن و زامیاد و...برای افزایش سرمایه 1200درصدی:

"شپلی" هم بدون مجوز، زمان مجمع تعیین کرد/ فرار رو به جلو یا امیدواری؟

پلی اکریل هم مانند شرکت هایی چون سایپا، ذوب آهن و زامیاد و... بدون دریافت مجوز سازمان بورس ، زمان مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی هفته های اخیر که موضوع افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به نقل محافل فعالان بازار تبدیل شده و گمانه زنی ها و زمزمه هایی متعددی در این باره شنیده شده، پلی اکریل هم مانند شرکت هایی چون سایپا، ذوب آهن و زامیاد و... بدون دریافت مجوز سازمان بورس ، زمان مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی تعیین کرد.

به این ترتیب "شپلی" از سهامداران خود دعوت کرده در مجمعی که ساعت 10 روز چهارشنبه 26 اسفند در سالن اجتماعات دفتر شرکت واقع در اصفهان برگزار می شود، حضور داشته باشند تا در مورد افزایش سرمایه از 49.1 به بیش از 638 میلیارد و 288 میلیون تومان و همچنین تغییر سال مالی تصمیم گیری کنند.

این درحالی است که هیات مدیره "شپلی" بعد از مصوبه 26 بهمن، گزارش توجیهی این تامین مالی سنگین را سه شنبه گذشته به سازمان بورس ارسال کرده تا بررسی های لازم انجام و در صورت تایید ، مجوز قانونی صادر شود.  

براساس این گزارش، در این میان با توجه به افزایش تکرار این رویه ( اعلام زمان برگزاری مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه آن هم قبل از صدور مجوز سازمان بورس) به نظر می رسد برخی شرکت ها با هدف فرار رو به جلو چنین اقدامی را انجام می دهند.

به این معنی که اگر به هر دلیلی مجوز قانونی را دریافت نکنند، اولا" توپ را در زمین سازمان بورس بیاندازند و عدم تحقق چنین برنامه ایی را توجیه کنند و دوما" غیر مستقیم به سهامداران بگویند اعلام برنامه ها و وعده ها به دلیل عدم صدور مجوز سازمان بورس انجام نشده نه ضعف مدیریت و عدم رعایت تشریفات و مراحل لازم . اما اگر مجوزی هم صادر شود، از عملکرد خود در مجمع دفاع کرده و مدعی احقاق حقوق سهامداران شوند.

این درحالی است که در گذشته چنین رویه ایی به ندرت مشاهده می شد و مدیران شرکت ها تا قبل از دریافت مجوز سازمان بورس ، زمان مجمع فوق العاده ایی را تعیین نکرده و به سهامداران خود پیش پیش امید کاذب نمی دانند.

با این اوصاف زمان و تصمیم سازمان بورس مشخص خواهد کرد چنین شرکت هایی تا چه حد به سهامداران امید کاذب یا واقعی می دهند؟ آن هم در حالی اداره نظارت بر ناشران بورسی پیش از این اعلام کرده افزایش سرمایه شرکت های پارس خودرو، سایپا دیزل، زامیاد، سایپا آذین و رایان سایپا منوط به طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز سازمان است که این امر مستلزم تهیه و ارسال و مدارک مورد نیاز و تایید ادارات مربوطه است و تاریخ های اعلامی توسط شرکت صرفا" برنامه زمان بندی پیش بینی شده توسط مدیریت شرکت ( ساپیا) است و جهت مراجعه ذی ربط الزام آور نیست. بدیهی است مسئولیت اجرای برنامه زمان بندی به عهده مدیریت شرکت است.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ