کد خبر: ۲۴۳۰
۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۸/۵

دومین افزایش سرمایه بیش از۶۷۰درصدی
از محل سود انباشته و اندوخته مخصوص:

دومین افزایش سرمایه بیش از۶۷۰درصدی"شتران"/سرمایه۸۰۰میلیاردتومانی تا دوسال دیگر

پالایشگاه تهران که گرانترین سهم تاریخ بازارسهام ایران است،علاوه برمجوز افزایش سرمایه ۶۷۲ درصدی، رسیدن به سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی تا دو سال دیگر را دریافت کرد تا برای دومین بار درسال جاری اقدام به تامین مالی بیش از ۶۷۰ درصدی کرده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پالایشگاه تهران درحالی از 26 فرورین سال جاری به دلایلی چون ابهام دراجرای طرح کیفی سازی و سایر مسائل با توقف نماد مواجه است که این شرکت فرابورسی 28 فرورین سال جاری اقدام به افزایش سرمایه 679 درصدی ازمحل اندوخته کرده و سرمایه اسمی خود را از 6.1 به بیش از 47.6 میلیارد تومان رسانده است.

حال با گذشت کمتر از7 ماه از آن زمان ، این شرکت مشمول اصل 44 مجوز افزایش سرمایه 672 درصدی را دریافت کرد تا برای دومین بار درسال جاری اقدام به تامین مالی بیش از670 درصدی کرده باشد.

این افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته 320 میلیارد تومانی و اندوخته مخصوص ناچیز 370 میلیون و 300 هزار تومانی تامین خواهد شد تا صرف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده تا مرحله بهره برداری از طرح های توسعه ای،اصلاح ساختار مالی و نیز تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت بهره برداری از طرح ها شود.

علاوه براین مجمع فوق‌العاده پالایشگاه تهران می‌تواند انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از بیش از320 میلیارد به 800 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را تصویب و اختیار آن را به مدت 2 سال به هیئت‌مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز از سازمان بورس نسبت به عملی کردن آن اقدام شود .

براساس این گزارش، شرکت پالایشگاه تهران 19 مهر 91 در راستای اجرای اصل 44 با سرمایه اندک 6.1 میلیارد تومانی وارد بازار سهام شد و با کشف قیمت 7500 تومانی هر سهم ،عنوان گران ترین سهم در میان همه عرضه های اولیه و شرکت های مشمول اصل 44 را به خود اختصاص داد.

"شتران" بعد از توقف حدود 7 ماهه، با بازگشایی نماد در دهم اریبشهت 92 و افزایش بی سایقه قیمت هر سهم به 79 هزار تومان و سپس به بیش از 127 هزارتومانی روبرو شد تا شاید برای همیشه شگفت آورترین سهم تاریخ بازارسهام ایران باشد.

این شرکت در طول حضور 195 روزکاری خود در فرابورس، دارای بازدهی بیش از931 درصدی سهام شده تا سهامداران آن در زمره خوش شانس ترین و خوشبخت ترین سرمایه گذاران دنیا باشند و از محل خرید و فروش سهام آن بتوانند به برخی از خواسته های مادی جامعه عمل بپوشانند .


انتهای پیام  
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ