کد خبر: ۲۴۴۶
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۸/۶

۳برنامه مهم گروه بهمن اعلام شد/افزایش سرمایه،عرضه اولیه و تبدیل شدن به هلدینگ
در گفت وگوی بورس پرس با معاون اقتصادی :

۳برنامه مهم گروه بهمن اعلام شد/افزایش سرمایه،عرضه اولیه و تبدیل شدن به هلدینگ

معاون اقتصادی گروه بهمن مهمترین برنامه های سال جاری شرکت را اعلام کرد و از پیگیری افزایش سرمایه ۵۰ یا۱۰۰ درصدی، تغییر اساسنامه و تبدیل شدن به هلدینگ و عرضه اولیه سهام دو شرکت تا پایان سال خبر داد و یک شایعه را رد کرد.

سعیدموحدی درگفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درمورد مهمترین برنامه های مدنظر هیئت مدیره گروه بهمن و صحت و سقم زمزمه هایی مانند افزایش سرمایه و نهایی شدن فرایند تبدیل شدن به هلدینگ و عرضه سهام زیرمجموعه ها توضیح داد: آخرین خبر از برنامه افزایش سرمایه شرکت این است که این طرح به هیئت مدیره شرکت ارایه شده و خوشبختانه هیئت مدیره هم نظر مثبتی به آن دارد.

وی درباره درصد ، محل و زمان افزایش سرمایه هم خاطر نشان کرد: فعلا"افزایش سرمایه 50 یا100 درصدی شرکت مشخص نشده اما بخش عمده ایی ازاین تامین مالی ازمحل سود انباشته خواهد بود که تلاش می شود در سال جاری یا شاید اوایل سال بعد نهایی شود.دراین صورت سرمایه اسمی شرکت به 750 یا 1000 میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه بهمن تغییر اساسنامه و تبدیل شدن به مجموعه ایی هلدینگ را یکی از مهمترین هیئت مدیره دانست و گفت: اولویت اصلی و مهم شرکت درسال جاری نهایی شدن فرایند تبدیل به هلدینگ است که انتظار می رود این مهم تا قبل از پایان سال قطعی شود.

موحدی در رابطه با شایعه حضور گروه بهمن در نیروگاه کهنوج هم خاطر نشان کرد: این موضوع، مسئله ایی قدیمی است که از دستور کار هیئت مدیره خارج شده است. بنابراین چنین شایعه ایی صحت ندارد.

وی درواکنش به این سئوال که با توجه به بهبود شرایط بازار طی روزهای گذشته وانتظار تداوم نسبی این روند برای آینده ، آیا عرضه اولیه سهام شرکت های بهمن دیزل ولیزینگ بهمن مدنظرمدیران گروه بهمن قرار دارد یا خیر؟ توضیح داد: بله. با توجه به آمادگی کامل دو شرکت فوق برای عرضه اولیه، منتظر تثبیت شرایط  بازار و اعلام نظرمسئولان سازمان بورس و شرکت فرابورس هستیم تا در اولین زمان و بهترین فرصت اقدام به عرضه سهام یک یا هردو شرکت کنیم. 

براساس این گزارش، سرمایه اسمی لیزینگ بهمن 60 میلیاردتومان بوده و مقررشده 10 درصدمعادل 60 میلیون سهم آن در فرابورس عرضه اولیه شود. آخرین سود پیش بینی شده هرسهم برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 93 معادل 292 ریال است. درترکیب سهامداری این شرکت ،گروه بهمن با مالکیت 96 درصدی،سهامداراصلی آن بشمار میرود.

سرمایه شرکت بهمن دیزل نیز 100 میلیاردتومان بوده و سهام این شرکت نیز در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ