کد خبر: ۲۴۵۶
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۸/۷

جایگزینی سیمان به جای قیر با ۸۰ کیلومتر شروع شد/ موافقت اولیه وزارت راه
رئیس انجمن سیمان به بورس پرس خبر داد:

جایگزینی سیمان به جای قیر با ۸۰ کیلومتر شروع شد/ موافقت اولیه وزارت راه

رئیس انجمن صنفی سیمان با اعلام فهرست بهترین شرکت های صادرکننده سیمان در۴ مرز طی نیمه اول سال، ازجدی شدن جایگزینی روکش بتن به جای قیر درآسفالت های کشور و شروع بکار جاده۸۰ کیلومتری در خراسان و موافقت اولیه وزارت راه و مسکن خبر داد.

عبدالرضا شیخان در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس،در پاسخ به این سئوال که جایگزینی سیمان به جای قیر درجاده های کشور تا چه حد جدی است و این موضوع به کجا انجامیده؟ اظهار داشت :خوشبختانه این موضوع مدتی است که جدی تر شده است. چون علاوه بر تولید مازاد بر مصرف سیمان که با در 6 ماهه اول سال با صادرات بیش از 10 میلیون تن همراه شده، قیمت قیر هم گران و صادرات آن مناسب شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل و به صرفه بودن جایگزینی روکش بتن به جای قیر موجب شده تا دولت به طور جدی تری وارد این موضوع شود. به طوریکه هم اکنون دو پیمانکار در جاده 80 کیلومتری قائن به بیرجند درحال انجام کار هستند. سایر پیمانکاران هم در تدارک تجهیزات اند. همچنین تماس های متعددی از سوی پیمانکاران زیادی شده که نشان از آمادگی این کار است. بنابراین از نظر ما این طرح مهم، شروع شده است.

این مقام مسئول در برابر این پرسش که آیا در این رابطه با وزارت راه و مسکن هم توافقی صورت گرفته یا خیر و آیا  برآورد 2 هزار کیلومتری جایگزینی جاده ها هم درست است؟ توضیح داد: هرچند تاکنون مذاکره مستقیمی بین انجمن سیمان و مسئولان وزارت راه و مسکن صورت نگرفته اما مدیران برخی شرکت های هلدینگی با مسئولان این وزارتخانه صحبت های داشته و موافقت هایی را هم جلب کرده اند.

شیخان افزود: انجمن سیمان و شرکت های تولیدی سیمان هم آمادگی انعقاد تفاهم نامه با وزارت راه و مسکن دارند تا با هماهنگی های به عمل آمده امکان تحویل سیمان به صورت اعتباری هم وجود داشته باشد. این درحالی است که برآورده های اولیه نشان می دهد توان جایگزینی حتی بیش از2 هزار کیلومترجاده هم وجود دارد.

به گفته وی، جایگزینی روکش بین به جای قیر در آسفالت ها ، کاملا" توجیه پذیر بوده و اکثر کشورهای دنیا به دلیل جلوگیری از آسیب های ناشی گرما و سرما از مدت ها پیش چنین برنامه ایی را پیاده کرده اند.

رئیس انجمن صنفی سیمان در واکنش به دیگر سئوال بورس پرس مبنی براینکه درصورت آغاز این پروژه، شرکت های سیمانی با چه تحولاتی مواجه خواهند شد؟ اظهار داشت: طبیعتا" علاوه بر افزایش مصارف جدید در شرکت های سیمانی، همه تولیدات شرکت ها بدون تخفیف قابل فروش بوده و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و نقدینگی شرکت ها هم مناسب خواهد بود.

شیخان در بخش دیگری از گفت وگو با بورس پرس دررابطه با اینکه کدام شرکت ها در 6 ماه اول بیشترین صادرات را داشته اند، به 4 منطقه مرزی اشاره کرد و گفت: در منطقه غرب شرکت سیمان سامان غرب که سال گذشته صادرکننده نمونه هم شده بود، در جنوب، شرکت ساروج بوشهر، در شمال سیمان مازندران و در شرق همه شرکت های سیمانی مخصوصا" سیمان زابل ، بیشترین حجم صادرات سیمان در نیمه اول سال را انجام دادند.

وی درخاتمه درباره وضعیت شرکت های سیمان حاضر در بورس و فرابورس هم گفت: وضعیت تولید و فروش این دسته شرکت ها ثابت مانده و تغییر محسوسی در 6 ماه اول سال نداشته است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ