کد خبر: ۲۴۸۵
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۸/۱۱

استفاده از روکش بتنی دربزرگراه۶۰۰کیلومتری و اعلام دو پروژه سیمان سپاهان
مدیرعامل شرکت به بورس پرس خبر داد:

استفاده از روکش بتنی دربزرگراه۶۰۰کیلومتری و اعلام دو پروژه سیمان سپاهان

مدیرعامل سیمان سپاهان از برنامه وزارت راه برای استفاده از روکش بتنی در بخشی از بزرگراه ۶۰۰ کیلومتری اصفهان - شیراز خبر داد و دو پروژه این شرکت را اعلام کرد.

محمد اسعدی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با بیان اینکه هزاران کیلومتر از جاده کشورهای بزرگی چون آمریکا و کانادا با روکش بتنی ساخته شده اظهار داشت: استفاده از روکش بتنی به جای آسفالت جاده ها موجب باز شدن فضای جدیدی برای مصرف سیمان و قطع صادرات این محصول استراتژیک با قیمت های پایین می شود. به طوریکه سال گذشته 20 میلیون تن سیمان صادر شد و از ظرفیت 77 میلیون تنی کارخانه های سیمان، حدود 65 میلیون تن به مصرف رسید.

وی ادامه داد: بنابراین درحالی وزارت راه و شهرسازی چند ماه قبل دستور اولیه این را داده که استفاده از روکش بتنی برای جاده ها اقدامی ملی و بسیار ارزشمند است و موجب جلوگیری از اشباح تولید محصول سیمان ، صرفه جویی اقتصادی و بهبود وضعیت صنعت سیمان کشور و همچنین امکان صادرات قیر با ارز آوری مناسب خواهد شد. 

اسعدی با بیان اینکه شرکت سیمان سپاهان با قدمتی بیش از 30 سال ، اولین تولید کننده سیمان سرباری در ایران برای مصرف در روکش های بتنی جاده ها و ابینه ها بشمار می رود، خاطر نشان کرد: وزارت راه در نظر دارد حدود 30 درصد از بزرگراه 600 کیلومتری اصفهان - شیراز را روکش بتنی کند . در این رابطه پیمانکاران هم وارد عمل شده اند . ما هم آمادگی خود را اعلام کرده و باتوجه به تولید سیمان سرباری با کیفیت بالا، می توانیم در این طرح مشارکت کنیم

این مقام مسئول در ادامه گفت وگو با بورس پرس از اجرای دو پروژه سیمان سپاهان خبر داد و گفت: تولید آزمایشی مخلوط سرباری سیمان به روش جدید به اتمام رسیده و تا دو سه هفته دیگر این محصول جدید سیمان سپاهان دربازار عرضه خواهد شد. همچنین بارگیرخانه اتوماتیک سیمان هم آماده شده تا از این پس جایگزین روش های سنتی شود.

اسعدی با بیان اینکه این دو پروژه موجب افزایش عرضه محصولات شرکت به بازار و ارایه خدمات بهتر با سرعت عمل بالا به مشتریان خواهد شد، ادامه داد: پروژه بعدی مربوط به واحدهای جنبی و به منظور تولید بتن و بلوک های سبک است که با در نظر گرفتن نیاز جنوب کشور ، این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی در رابطه با صادات کلینکر سیمان سپاهان هم توضیح داد: برای اولین دراین شرکت صادرات کلینکر طی ماه های اخیر با قیمت های مناسب انجام شده که با توجه به وجود ظرفیت های تولید ، نقش بسزایی در جلوگیری از افت و انبار این محصول دارد.

وی در خاتمه از برگزاری مجمع سالانه سیمان سپاهان در اوایل آذر ماه خبر داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ