کد خبر: ۲۵۱۷۵
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶

آخرین وضعیت مجوز افزایش سرمایه
درگفت وگوی بورس پرس با رئیس اداره نظارت بر بازار سازمان :

آخرین وضعیت مجوز افزایش سرمایه "خساپا"، ذوب و شپلی" اعلام شد

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ایی سازمان بورس آخرین وضعیت مجوز افزایش سرمایه شرکت های سایپا، ذوب آهن ، پلی اکریل را اعلام کرد.

غلامرضا ابوترابی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به افزایش درخواست مجوز افزایش سرمایه شرکت ها ی ثبت شده نزد سازمان بورس در روزهای پایانی سال جاری اظهار داشت: طی روزهای اخیر تعداد شرکت های متقاضی افزایش سرمایه افزایش یافته و متاسفانه برخی شرکت ها هم بدون دریافت مجوز قانونی ، زمان مجمع فوق العاده را تعیین کرده اند که رویه ایی نادرست است.

وی با بیان اینکه امروز مجوز افزایش سرمایه سه شرکت زامیاد، رینگ سازی مشهد و کاشی سینا صادر و در کدال منتشر شده ، درباره آخرین وضعیت مجوز افزایش سرمایه شرکت های سایپا، ذوب آهن ، پلی اکریل به بورس پرس گفت: شرکت سایپا به تازگی مدارک لازم برای افزایش سرمایه 204 درصدی از تجدید مازاد سرمایه گذاری ها را به سازمان بورس ارسال کرده و این درخواست درحال بررسی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: سایپا هم قبل از دریافت مجوز قانونی سازمان بورس، زمان مجمع فوق العاده را شنبه آینده 22 اسفند تعیین کرده در حالی تضمینی برای دریافت به موقع و بدون نقص مجوز سازمان بورس وجود ندارد. با این حال بررسی ها در حال انجام است و نتیجه اعلام خواهد شد.

ابوترابی در مورد افزایش سرمایه 633 و 1200 درصدی دو شرکت ذوب آهن و پلی اکریل هم ( که از 8 و 15 اسنفد با توقف نماد مواجه اند) توضیح داد: این دو شرکت هم بدون دریافت مجوز ، زمانی برای برگزاری مجمع فوق العاده را تعیین کرده اند در حالی با توجه به عدم دریافت مدارک لازم از یک سو و زمان کوتاه تا پایان سال از سوی دیگر، عملی شدن افزایش سرمایه این دو شرکت بعید به نظر می رسد.

کاهش افزایش سرمایه "ذوب" از 633 به 130 درصد/در انتظار توضیح مدیران

براساس این گزارش، از قرار معلوم سازمان حسابرسی استان اصفهان در مورد درخواست افزایش سرمایه 633 درصدی ذوب آهن از محل زمین، تنها با 130 درصد موافقت کرده است. بنابراین این شرکت که قبل از توقف نماد و تنها به دلیل افزایش سرمایه 633 درصدی با رشد قیمت 62 درصدی در یک ماه (از 210 به 341 تومان ) مواجه بود، باید منتظر تصمیم سازمان بورس و سپس مجمع باشد و باید مدیران این شرکت که زمان افزایش سرمایه 633 درصدی را هم تعیین کرده اند چه پاسخی به سهامداران خواهد داد؟ 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ