کد خبر: ۲۶۲۶۷
۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر خبر داد:

"وغدیر" اولین شرکت ایرانی در بورس لندن/ برنامه ها و پیش بینی بازار 95

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر با اعلام مهمترین برنامه های سال آینده و پیش بینی بازار، از درج این شرکت در بورس لندن به عنوان اولین شرکت ایرانی تا پایان ۲۰۱۶ و برای عرضه اولیه۲۰ درصد سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی امیری در جریان آخرین نشست مطبوعاتی سال جاری با خبرنگاران حوزه بازار سرمایه ،ضمن ارایه نکاتی درباره مجمع سالانه پیش رو، خبرهای جذاب و دست اولی داد و وضعیت بازار سهام در سال بعد را پیش بینی کرد.

چند نکته از مجمع سه شنبه و افزایش سرمایه تا 7.2 میلیارد تومانی

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه 25 اسفند این شرکت (ساعت 9:30 سه شنبه آینده در پژوهشگاه نیرو) اظهار داشت: درحالی به ازای هر سهم سود 48.5 تومانی محقق شده که پیشنهاد هیات مدیره تقسیم 50 درصد آن است. دراین میان سود سهامداران حقیقی یک روز بعد یعنی از 26 اسفند پرداخت می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه جدید و بیش از 4.6 هزار میلیارد تومانی "وغدیر" هم ثبت شده ، ادامه داد: در پی برگزاری مجمع فوق العاده 7 آبان، سرمایه اسمی این هلدینگ چند رشته ایی با 28 درصد افزایش از 3.6 به 4.6 هزار میلیارد تومان رسید و افزایش سرمایه 22 درصد دیگر در اختیار هیات مدیره است که از محل اندوخته و اوایل سال بعد عملی خواهد شد.

به گفته سلیمانی امیری، سرمایه این شرکت در آینده باید 7.2 هزار میلیارد تومان برسد.

مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و افزایش 10 هزار میلیارد تومانی پروژه ها

وی با بیان اینکه بعد از برجام متقاضیان خارجی متعددی خواهان همکاری با این مجموعه شده اند ، خاطر نشان کرد: طی این مدت مذاکرات نتیجه بخشی در حوزه های انرژی، معدن، فولاد، پتروشیمی و نفت و گاز انجام و به تفاهم نامه ها و قراردادهایی با شرکت های بزرگ و معروفی از ایتالیا ، فرانسه و... منعقد شده و در حوزه هایی هم مانند توسعه پالایشگاه شیراز با 120 هزار بشکه به مرحله عملیاتی شدن رسیده است.

به گفته وی با این اوصاف، حجم پروژه های غدیر از 27 هزار میلیارد تومان سال گذشته به 37 هزار میلیارد تومان بالغ شده است.

میانگین حاشیه سود پروژه های 37 هزار میلیارد تومانی

این مدیر از تاسیس شرکتی مشترک با شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان در بخش پتروشیمی و اکتشاف نفت و گاز خبر داد و در پاسخ به این سئوال بورس پرس که میانگین حاشیه سود پروژه های 37 هزار میلیارد تومانی چند درصد است؟ گفت: 25 تا 30 درصد. این درحالی است که برخی پروژه ها در استانداردهای جهانی بین 36 تا 50 ماه زمان بر هستند.

برنامه واگذاری ها و عرضه سهام چند شرکت در سال 95

سلیمانی امیری در برابر دیگر سئوال بورس پرس مبنی بر اینکه سرمایه گذاری غدیر سال آینده چه برنامه ایی برای واگذاری شرکت های زیرمجموعه دارد؟ توضیح داد: با توجه به برنامه فروش شرکت های کوچک و عرضه سهام زیرمجموعه ها، دو هلدینگ سیمانی غدیر و برق انرژی غدیر با سرمایه 330  و 275 میلیارد تومانی به همراه هلدینگ صنعت و معدن و فولاد غدیر ایرانیان با سرمایه 300 و 220 میلیارد تومان در بازار سهام عرضه و واگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: علاوه براین سهام شرکت هایی چون فولاد آلیاژی ایران و موتوژن ( با مالکیت 37 و 53 درصدی غدیر) هم واگذار خواهند شد و برای شرکت فولاد آلیاژی ایران متقاضی ایتالیایی پای مذاکره آمده و خواهان افزایش ظرفیت 50 درصدی آن و خرید محصولات و سپس خرید سهام است.

چند خبر از حوزه معدن، خودرو و حمل و نقل

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر از در اختیار گرفتن پهنه های معادن مس، سنگ آهن، فسفات، طلا و... در استان های آذربایجان، کرمان، فارس و مازندران خبر داد و با اعلام ورود به خودروهای هیبریدی گفت: درحالی از طریق شرکتی بنام پاکرو قشم، تاکنون 200 خودروی هیبریدی تویوتا وارد شده که یک شرکت تاکسیرانی خودروهای هیبریدی هم با همکاری هواپیمایی ماهان، شهرداری و یک شرکت خصوصی تاسیس شده است.

سلیمانی امیری ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز علاوه بر در اختیار داشتن سه کشتی در صنعت پتروشیمی و 4 کشتی لجستیک و 1120 واگن باری راه آهن برای حمل سوخت، شرکت حمل و نقل جاده ایی برای صنعت سیمان راه اندازی شده است.

رویدادهایی در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی با پیش بینی نفت 50 دلاری

وی درباره رویدادهای مهم صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی هم توضیح داد: علاوه بر پیگیری سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی تبدیل اوره به یک ماده دیگر و مدیریت دو پالایشگاه شیراز و تبریز، در نظر است تا باتوجه به نهایی کردن خرید 17 درصد سهام پالایشگاه بندرعباس، در آینده مدیریت این شرکت نیز در اختیار گرفته شود.

وی با پیش بینی نفت 50 دلاری ادامه داد: هر چند کیفی سازی محصولات پالایشگاه ها منجر به کاهش حاشیه سود این شرکت ها شد، اما برای تولید فراورده های جدید و نهایی کردن کیفی سازی ، برنامه هایی مدنظر است.

به گفته این مقام مسئول فرموله کردن نرخ خوراک موفقیت ملی است و هر چند برخی پتروشیمی ها نرخ 13 سنت را در صورت های مالی سال جاری محاسبه کرده اند اما طبق قانون، باید نرخ خوراک 8.5 سنتی از اول سال 94 لحاظ شود.

پیش بینی بورس و دلار در سال آینده

سلیمانی امیری درباره پیش بینی سال آینده بازار که دیگر سئوال بورس پرس بود، توضیح داد: در حالی به دلیل گشایش در فروش نفت و آزاد شدن منابع ارزی ایران ، ارز تک نرخی خواهد شد که علت اصلی رشد ماه های اخیر بازار سهام ناشی از امید مردم به جذب سرمایه های خارجی بود و انتظار می رود این امید سال آینده عملی شود. بنابراین سال آینده هم سال گشایش و رونق بورس و عرضه سهام شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این میان با توجه به مزیت های اصلی اقتصاد ایران، صنایع فعال در حوزه های نفت و گاز ، معدن به همراه بخش های زیربنایی مانند برق و انرژی از وضعیت بهتری برخوردار خواهند شد.

"وغدیر"اولین شرکت ایرانی در بورس لندن/ عرضه اولیه 15 تا 20 درصد

وی در برابر این سئوال بورس پرس که با توجه به عدم تحقق رویای ورود سال 82 سرمایه گذاری غدیر و ایران خودرو برای حضور در بورس فرانکفورت، آیا "وغدیر" پیگیر این موضوع آن هم باتوجه به لغو تحریم ها است یا خیر؟ توضیح داد: بله. در میان بورس های استانبول، مالزی ، فرانکفورت و لندن که امکام حضور شرکت های ایرانی دارند، سرمایه گذاری غدیر مایل به ورود به بورس لندن است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این رابطه اقدامات اولیه مهمی چون پاسخ به سئوالات مربوط به پذیرش در بورس لندن،اجرای حاکمیت شرکتی و تهیه صورت های مالی استاندارد و بین المللی و... انجام شده و از طریق یک موسسه جهانی ، زمینه پذیرش سرمایه گذاری در بورس لندن فراهم شده که انتظار می رود تا هدف مهم تا پایان سال 2016 نهایی شود و 15 تا 20 درصد این شرکت عرضه اولیه شود.

انتهای پیام

با بیان اینکه

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ