کد خبر: ۲۶۲۶۸
۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹

سراب افزایش سرمایه
خبری از تامین مالی 5 هزار میلیاردی و وعده مدیران نیست:

سراب افزایش سرمایه "ذوب" با دست رد حسابرس قطعی شد

با دست رد سازمان حسابرسی به افزایش سرمایه ۶۳۳ درصدی ذوب آهن اصفهان، رویای تامین مالی 5 هزار میلیارد تومانی رسما" به سراب تبدیل شد تا خالی بودن رشد ۶۲ درصدی قیمت سهام محرز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ذوب آهن اصفهان درحالی از تابستان سال جاری درگیر و دار افزایش سرمایه ابتدا 382 و سپس 633 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ماشین آلات و زمین بوده که به دلیل انتظار اکثر سهامداران به تحقق این برنامه اعلامی توسط مدیران شرکت،سهام آن با 62 درصد رشد در یک ماه از 210 به 341 تومان رسیده بود.

این شرکت مشمول اصل 44 و با سرمایه 786 میلیارد تومانی که طی 9 ماهه نیز زیان 905 ریالی برای هر سهم شناسایی کرده و با توقف نماد از 8 اسفند مواجه است، 22 بهمن برنامه افزایش سرمایه 633 درصدی را رسما" اعلام کرده بود (از 786 میلیارد تومانی را به بیش از 5 هزار و 764 هزار میلیارد تومان) اما بعد از گذشت کمتر از یک ماه مشخص شده سازمان حسابرسی به این درخواست دست رد زده تا این رویا رسما" به سراب تبدیل و خالی بودن رشد 62 درصدی قیمت سهام محرز شود.

این درحالی است که مدیران "ذوب" قبل از دریافت نظر حسابرس ( استان اصفهان ) و بدون مجوز سازمان بورس، زمان مجمع فوق العاده برای افزایش را  ساعت 10 صبح دوشنبه 24 اسفند تعیین کرده اند و حال باید ضمن توضیح درباره این برنامه که از نظر سازمان بورس تخلف است، باید به سهامداران هم توضیح دهند که بر چه اساسی چنین اقدامی کرده و سهامداران را بی جهت امیدوار کرده اند.

براساس این گزارش، در این باره سازمان حسابرسی با انتشار گزارشی در 5 بند، اعلام کرده افزایش سرمایه مزبور مورد تایید نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۱۱:۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
10
0
پاسخ
از سایت وزین و حرفه ای بورس پرس که از ابتدا پیگیر افزایش سرمایه این شرکت بوده و هشدارهای متععدی میداد متشکرم

لطفا پیگیری فرمایید کارشناسان دادگگستری چگونه این زمینها را براورد کرده بودند ایا سندها را چک نکرده بودند؟ چنین چیزی بسیار بعید است و به نظر میرسد تخلفی صورت گرفته باشد

با تشکر از شما
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ