کد خبر: ۲۶۳۱۳
۰:۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳

سهم

سهم "حتاید" و زیرمجموعه ازمناقصه ۴۰۰ میلیارد تومانی اعلام شد

مدیران عامل تایدواتر و خط دریا بندر از برنده شدن در مناقصه ایی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان و با سهم ۹۱ و ۱۵۵ میلیارد تومانی این دو شرکت خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پاکت های مناقصه لایروبی بنادر مهم کشور هفته گذشته در سازمان بنادر و کشتیرانی کشور بازگشایی شد. خبرهای اولیه از برنده شدن سه شرکت تایدواتر، خط دریا بندر (شرکتی که 70 درصد آن متعلق به "حتاید" است) و شرکت نگین سبز (متعلق به صندوق بازنشستگی) در این مناقصه های مهم حکایت دارد.

لایروبی کل بنادر شمال کشور در مجموعه قرارداهایی به ارزش حدود 400 میلیارد تومان به تایدواتر،خط دریا بندر و نگین سبز واگذار شده است.

در این رابطه حسین صاحبی فر مدیرعامل شرکت خط دریا بندر در خصوص شایعه برنده شدن این شرکت و تایدواتر در مزایده لایروبی بنادر مهم کشور اعلام کرد: مزایده اجاره لایروبی بنادر دریانوردی در سه ناحیه جنوب شرق ، جنوب غرب و شمال کشور برگزار شد  و  شرکت خط دریابندر موفق شد در بزرگترین حوزه این مزایده اجاره لایروبی ها،  به عنوان برنده شناخته شود.

وی افزود: این لایروبی در منطقه جنوب غرب کشور است و تمام مناطق لایروبی استان های خوزستان و بوشهر را برای 5سال تحت پوشش خود قرار می دهد.

صاحبی فر درباره ارزش این مناقصه ها گفت:ارزش این قراردادها حدود 155 میلیارد تومان برای 5 سال است و لایروب های استراتژیک مناطق بستان ،هویزه و دزفول در اختیار شرکت خط دریابندر قرار خواهد گرفت و شناورهای غیر استراتژیک هم در قالب قرارداد 5ساله از طریق خط دریا بندر از سازمان بنادر دریانوردی خریداری خواهد شد و در پروژه های لایروبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در شرکت خط دریا بندر توضیح داد: این لایروب ها شامل کاتر ساکشن حامد، پارسا ، فلاخند ، نصیر و یدک کش اصفهان است که امیدواریم با اجرای این پروژه توسط شرکت خط دریابندر افق جدیدی در پروژه های لایروبی کشور باز شود و شرکت خط دریابندر تدریجا به عنوان قطب لایروبی کشور و منطقه مطرح شود.

صاحبی ادامه داد: این فعالیت زیر ساختی که در تردد شناورها در بنادر کشور بسیار کار پر اهمیتی است با موفقیت بیش از پیش در کشور توسعه پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم بازارهای منطقه را از طریق این تجهیزات تحت پوشش خود قرار دهیم. این نوید خوبی بود در پایان سال 94 برای سهامداران که بدانند ارزش سهام شرکت با برنده شدن این مزایده چندین برابر خواهد شد.

قرارداد 91 میلیارد تومانی تایدواتر

مهدی اعتصام مدیرعامل تایداتر هم درباره برنده شدن این شرکت در مناقصه های لایروبی توضیح داد: این شرکت طی برگزاری مناقصه هفته گذشته، برنده برون سپاری لایروبی بنادر شمال کشور شد.

وی افزود: کل قرارداد (گردش مالی) این مناقصه ها در سه منطقه بنادر جنوب شرق ، جنوب غرب و شمال کشور حدود 400 میلیارد تومان است که گردش مالی جنوب شرق شامل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان (135میلیارد تومان)،جنوب غرب شامل بوشهر و خوزستان(155میلیارد تومان)و کل بنادر شمال کشور(91میلیارد تومان است)،در واقع حدود 300 میلیارد تومان از این قراردادها از آن مجموعه تایدواتر است.

به گفته وی در گذشته مجموعه این کارها توسط شرکت نگین سبز از زیرمجموعه شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری انجام می شد که در مزایده اخیر این شرکت تنها برنده بخشی از این لایروبی در جنوب شرق شده و لایروبی بنادر شمال کشور به تایدواتر سپرده شده و بنادر جنوب غرب را هم شرکت خط دریا بندر لایروبی خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ