کد خبر: ۲۶۳۱۸
۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳

معاون اقتصادی و مالی شرکت خبر داد:

"فولاد"رسما" بزرگترین شرکت بورس شد/ زمان بهره برداری از یک طرح و اوراق جدید

معاون اقتصادی و مالی فولادمبارکه با اعلام اینکه "فولاد" از چهارشنبه گذشته با سرمایه ۷.۵ هزار میلیارد تومانی رسما" به بزرگترین شرکت بورس تبدیل شده،از بهره برداری طرح گندله سازی سنگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر حسین نادری با اشاره به اتمام پذیره نویسی مرحله دوم افزایش سرمایه فولاد مبارکه در چهارشنبه گذشته ، اظهار داشت : این شرکت رسما" با سرمایه اسمی 7.5 هزار میلیارد تومانی به بزرگترین شرکت بورس تبدیل شد.

وی افزود: در این مرحله از پذیره نویسی حدود 880میلیون حق تقدم استفاده نشده سهامداران عرضه شد که با استقبال چشمگیر بازار سرمایه طی دو هفته به فروش رسید.

وی با اعلام اینکه 20 اسفند سالروز ورود "فولاد" به بورس است، ادامه داد: 20 اسفند 1385 بود که فولاد مبارکه اصفهان به عنوان چهارصد وسی و پنجمین شرکت و با سرمایه هزار و 580 میلیارد تومانی عرضه اولیه شد. طی این این مدت و در چهار مرحله افزایش سرمایه به میزان 374 درصد، سرمایه اسمی این شرکت 7.5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و به بزرگترین شرکت بورسی تبدیل شده است.

نادری مهمترین هدف افزایش سرمایه اخیر را تأمین مالی طرح توسعه گندله سازی و کنسانتره سازی سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن دانست و گفت: طرح گندله سازی سنگان سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گفته این مقام مسئول از 2.5 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه (معادل 50 درصد سرمایه قبلی)، 2 هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات و 500 میلیارد تومان دیگر از سود انباشته بود.

مرتضی شبانی رییس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه نیز گفت: وجوه حاصل از فروش حق تقدم سهامداران که در افزایش سرمایه شرکت نکرده اند از  فروردین 95 و از طریق شعب بانک تجارت در سراسر کشور پرداخت خواهد شد. زمان قطعی این برنامه متعاقباً از طریق روزنامه های کثیرالانتشار آگهی خواهد شد.

وی ادامه داد:وجه حاصل از فروش حق تقدم سهامداران ترجیحی که در افزایش سرمایه شرکت نکرده اند، از بدهی ایشان کسر خواهدشد و اوراق جدید   شرکت با 7.5 هزار میلیارد تومانی از اردیبهشت سال آتی در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ