کد خبر: ۲۶۳۵۴
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴

بورس ایران و کره جنوبی به یکدیگر متصل می شوند
ماحصل سفر رئیس سازمان بورس به سئول ؛

بورس ایران و کره جنوبی به یکدیگر متصل می شوند

به دنبال سفر رئیس سازمان بورس به سئول مقرر شد با ایجاد سامانه ای جدید، بازارهای سرمایه دو کشور ایران و کره جنوبی به یکدیگر متصل شوند تا سرمایه گذاران هر دو طرف بتوانند به راحتی به بازارهای هر دو کشور دسترسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد فطانت در صدر هیاتی از نمایندگان بازار سرمایه ایران به منظور نظارت بر اجرای بهتر یادداشت تفاهم دو جانبه بین سازمان بورس و بورس کره جنوبی که در مهرماه سال 94 به امضا رسیده بود به سئول سفر کرد.

در این سفر، هیئت ایرانی  جلسه ای با نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی (FSS) که رأس قانون گذار و تنظیم مقررات بازار این کشور است، تشکیل داد و هر دو نهاد با آخرین تحولات بازار سرمایه یکدیگر آشنا شدند.

همچنین جلسات دیگری با مقامات بورس کره جنوبی (KRX) و شرکت سپرده گذاری این کشور (KSD)، تشکیل شد تا هر دو طرف بیشتر با فعالیت های یکدیگر آشنا شوند.

در این دیدارها نمایندگان دو طرف، ضمن ابراز تمایل به منظور برقراری رابطه نزدیک با بازار سرمایه یکدیگر، خواهان بهبود سطح همکاری ارکان بازار سرمایه ایران و کره جنوبی شدند.

بر این اساس، طرفین توافق کردند با ایجاد سامانه ای جدید، بازارهای سرمایه هر دو کشور را به یکدیگر متصل کنند تا سرمایه گذاران ایرانی و کره ای بتوانند به راحتی به بازارهای هر دو کشور دسترسی داشته باشند.

طبق این توافق و با اتصال بازارهای سرمایه کره جنوبی و ایران به یکدیگر، امکان دسترسی به کارگزاران هر دو طرف باید به صورت آنلاین میسر شود.

بر این اساس، بورس کره جنوبی (KRX) اعلام داشت به مدد تجارب گذشته خود در اتصال به بازارهای سرمایه کشورهای مختلف، رابطه بسیار مستحکمی را با بازار سرمایه ایران تجربه خواهد کرد.

به این ترتیب، سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کره جنوبی در ادامه توافق کردند تا با تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز، راه را برای همکاری های سودمند آتی هموار کنند.

سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کره جنوبی همچنین توافق کردند که در جهت تسهیل فرآیند تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز و همچنین اجرایی کردن آنها برای دست یافتن به نتیجه ای سودمند و دو جانبه، تمامی تلاش های خود را به کار گیرند.

در ادامه، بورس کره جنوبی در خصوص سرمایه گذاری در اوراق خزانه اسلامی و اوراق با درآمد ثابت در بازار سرمایه ایران ابراز تمایل کرد.

بازدید از نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی

در این سفر، فطانت و هیأت همراه از نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی(FSS) بازدید کردند و در نشستی با وونگ سوب ژین، رئیس این نهاد، زمینه های مشترک همکاری بین دو نهاد را مورد بررسی قرار دادند.

طی این دیدار، رییس نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی، آمادگی این نهاد را برای امضاء یادداشت تفاهم نامه همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار در آینده ای نزدیک اعلام کرد.

 وی بر اهمیت نقش نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار و نهاد ناظر بازار سرمایه کره جنوبی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: با وجود روابط بازارهای سرمایه دو کشور کره جنوبی و ایران، این نخستین جلسه ای است که بین مقامات ناظر بازارهای سرمایه FSS و SEO برگزار می شود.

نخستین کارگاه آموزشی مشترک با بورس کره جنوبی به همت سازمان بورس و اوراق بهادار در اواخر آبان ماه سال جاری برگزار شد و دومین کارگاه آموزشی نیز اواخر فروردین ماه سال 95 به میزبانی سازمان بورس برگزار خواهد شد.

بر این اساس، هر دو طرف توافق کردند به منظور مشارکت هر چه بیشتر ارکان بازارهای سرمایه در ایران و کره جنوبی، نمایندگانی از بازارهای سرمایه هر دو کشور در دومین دوره این کارگاه مشارکت فعالی داشته باشند.

 انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ