کد خبر: ۲۶۴۶۷
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱/۷

تولید ۱۱ ماهه
توسط مدیرعامل شرکت:

تولید ۱۱ ماهه "شبریز" و مهمترین پروژه های در حال اجرا اعلام شد

مدیرعامل پالایشگاه تبریز با اعلام آمار تولید محصولات در ۱۱ ماه سال گذشته ، مهمترین پروژه های در حال اجرا را اعلام و از برنامه تولید بدون وقفه و تعطیلی فراورده‌های استراتژیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد باقر دخیلی در جمع خبرنگاران به تولید فرآورده‌های پالایشگاه تبریز در 11 ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت : طی این مدت 101 میلیون و 620 هزار کیلوگرم گاز مایع، بیش از یک میلیارد و 336 میلیون لیتر بنزین، 223 میلیون و 563 هزار لیتر نفت سفید، یک میلیارد و 988 میلیون لیتر نفت گاز و یک میلیارد و 149 میلیون لیتر نفت کوره تولید شده است.

وی ادامه داد: همچنین ضمن توجه به مسئولیت‌های زیست محیطی در تولید بنزین پاک و بدون گوگرد و بنزن، 15 میلیون و 952 هزار کیلوگرم گوگرد و 13 میلیون و 174 هزار کیلوگرم بنزن تولید شده است.

به گفته این مقام مسئول، استراتژی مهم پالایشگاه تبریز بهبود و توسعه پایدار کسب ‌و کار با تأکید بر ارزش‌ آفرینی و مسئولیت‌های اجتماعی بوده و در این راستا رعایت حقوق مشتری،ارزش‌های اجتماعی و الزامات زیست محیطی از اصول شرکت است. بر همین اساس فراورده‌های استراتژیک این شرکت بدون وقفه و تعطیلی در تمامی ایام سال بصورت 24 ساعته تولید می‌شود.

دخیلی با اشاره به بهره برداری از پروژه قیرسازی در تیرماه سال گذشته گفت: در این واحد روزانه پنج هزار بشکه قیر از نوع 60.70 و 85.100 تولید می شود. همچنین با بهره‌برداری از واحد گرانول سازی از فروردین ماه سال گذشته در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، روزانه 50 الی 60 تن گرانول تولید می‌شود.

وی افزود: با ایجاد واحد اختلاط روغن‏ های روانساز امکان تولید روغن موتورهای دیزلی و بنزینی تک گریدی و چند گریدی، روغن های صنعتی و ضد یخ با ظرفیت 40 -30 هزار تن در سال در این شرکت فراهم می شود. از سوی دیگر با راه اندازی واحد بازیافت گازهای ارسالی به فلر که از جمله پروژه های در حال اجرای این شرکت است امکان بازیافت گازهای ارسالی به ظرفیت دو هزار و 45 کیلوگرم بر ساعت فراهم می شود.

دخیلی به سایر پروژه های درحال اجرا پالایشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: پروژه گوگردزدایی از نفت گاز با هدف کیفی سازی و کاهش آلاینده‏ های زیست محیطی نفت‏ گاز با ظرفیت تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت‏ گاز و با استاندارد یورو پنج از دیگر پروژه های درحال اجرای این شرکت است. دیگر پروژه های این شرکت گوگردسازی جدید و فرآورش گازهای انتهایی، کراکینگ مناسب جهت حذف یا کاهش نفت کوره، ایزومراسیون جهت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار و استفاده از فرایندهای به روزجهت تولید روغن های پایه هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ