کد خبر: ۲۶۵۲۷
۱۰:۲ - ۱۳۹۵/۱/۱۰

علت صف خرید و رشد ۵ درصدی گروه بهمن مشخص شد
بورس پرس خبر می دهد:

علت صف خرید و رشد ۵ درصدی گروه بهمن مشخص شد

سهام گروه بهمن برخلاف دیگر شرکت های خودروساز، با رشد ۵ درصدی قیمت و صف خرید همراه شد که ناشی از یکی دو عامل بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی سهام شرکت های خودروساز از ابتدای سال جاری تا به امروز با صف فروش و کاهش قیمت داد و ستد شده اند که در یک ساعت اول معاملات امروز، سهام گروه بهمن بر خلاف دیگر شرکت های خودروساز، با رشد 5 درصدی قیمت و صف خرید همراه شد.

براساس این گزارش، این تغییر جریان ناشی از عرضه بلوک 72.6 درصدی سرمایه گذاری جامی است که طبق اعلام قبلی فردا توسط دو شرکت گروه بهمن و سرمایه گذاری بهمن به همراه یک شرکت دیگر در بازار پایه فرابورس عرضه خواهد شد.

این بلوک شامل 87 میلیون و 202 هزار و 423 سهم "وجامی" است که به قیمت پایه هرسهم 1297 ریال و به ارزش 11.3 میلیارد تومان به صورت یکجا و نقد روانه میز فروش خواهد شد.

از کل سهام قابل عرضه بیش از 41.6 میلیون سهم متعلق به گروه بهمن ، 42.9 میلیون سهم مربوط به سرمایه گذاری بهمن و 2.5 میلیون سهم دیگر به شرکت داد و ستد آریا است که از سوی کارگزاری بهمن عرضه می شود.

علاوه بر این گروه بهمن برنامه افزایش سرمایه 97 درصدی دارد که با توجه به لغو مجمع فوق العاده 24 اسفند، مجمع دیگری در آینده ایی نه چندان دور برگزار خواهد شد.

همچنین شرکت افق نیلی خلیج فارس 22 اسفند از طرف سه مالک اصلی ( فن پردازان بهمن، سرمایه گذاری اندیشه فردا و سرمایه گذاری توسعه انرژی هور)، واگذاری 62 درصد سهام گروه بهمن را به قیمت پایه 1.370 هزار میلیارد تومان به مزایده گذاشته که هنوز نتیجه آن اعلام رسمی نشده اما به نظر می رسد معامله ایی انجام نشده که در این صورت احتمال به مزایده گذاشتن این بلوک در آینده دور از ذهن نخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ