کد خبر: ۲۶۵۶۳
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱/۱۴

نفت ایران رکورد ۴ ساله را شکست : ۳.۲ میلیون بشکه در روز
بلومبرگ:

نفت ایران رکورد ۴ ساله را شکست : ۳.۲ میلیون بشکه در روز

تولید نفت ایران با ۳.۲ میلیون بشکه در روز که ببیشترین سطح تولید از می ۲۰۱۲ تاکنون بشمار می رود ، رکورد ۴ ساله را شکست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بلومبرگ اعلام کرد در ماه مارس با رسیدن میزان تولید نفت ایران به بالاترین رقم در حدود 4 سال اخیر،  میزان تولید نفت اوپک نیز افزایش یافت.

به گفته شرکت های نفتی، تولید کنندگان و تحلیلگران، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه گذشته میلادی، تولید خود را 64 هزار بشکه در روز افزایش داد و به 33.09 میلیون بشکه در روز رساند.

این گروه در نشست 4 دسامبر خود در وین، سقف 30 میلیون بشکه ای تولید خود را برداشت. کشورهای عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر در 16 فوریه به توافقی مقدماتی برای محدود کردن تولید در سطح ماه ژانویه دست یافتند. این کشورها قرار است روز 17 آوریل در دوحه با دیگر کشورهای عضو و غیر عضو اوپک تشکیل جلسه دهند.

میشائیل لینچ، تحلیلگر بازار نفت گفت: حرف زدن فایده ای ندارد. در شرایطی که تولید همچنان در حال افزایش است، دشوار می توان واقعا نگاه افزایشی درباره قیمت نفت داشت. میزان تولید اوپک یادآور این مسئله است که ما همچنان در وسط یک مازاد عرضه قابل توجه قرار داریم.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در ماه مارس با 100 هزار بشکه افزایش به 3.2 میلیون بشکه در روز رسید که بیشترین افزایش از می 2012 تاکنون بود. ایران بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک به دنبال با پس گیری سهم از دست رفته خود از بازار نفت است.

بر اساس این تحقیق، تولید نفت عراق نیز در ماه مارس با 150 هزار بشکه افزایش به روزانه 4.35 میلیون بشکه رسید. دومین تولید کننده بزرگ اوپک در ماه ژانویه روزانه 4.51 ملیون بشکه نفت تولید کرد که بالاترین رقم تولید ماهیانه از سال 1989 یعنی زمانی بود که بلومبرگ آمارهای ماهیانه تولید را گرد آوری می کند.

عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک در این ماه تولید خود را 10 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 10.19 میلیون بشکه در روز رساند. سعودی ها تولید خود را نسبت به ماه ژانویه تقریبا بدون تغییر حفظ کرده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ