کد خبر: ۲۶۵۷۹
۱۱:۰ - ۱۳۹۵/۱/۱۵

افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها در انتظار پاسخ نهاد مرجع است
درگفت وگوی بورس پرس با رئیس اداره نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار:

افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها در انتظار پاسخ نهاد مرجع است

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ایی سازمان بورس صدور مجور افزایش سرمایه شرکت ها از تجدید ارزیابی دارایی ها را منوط به پاسخ سازمان امور مالیاتی اعلام کرد.

غلامرضا ابوترابی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در واکنش به این سئوال که با توجه به عدم مشخص شدن برنامه افزایش سال گذشته برخی شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از یک سو و اجرای قانون اصلاح مالیات ها در سال جاری از سوی دیگر ، تکلیف این نوع افزایش سرمایه چه خواهد شد؟ پاسخ داد: در این رابطه از سال گذشته پیگیری هایی از مراجع انجام شده و منتظر پاسخ نهاد مرجع هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع باید توسط سازمان امور مالیاتی تعیین تکلیف شود تا مشخص شود آیا شرکت های متقاضی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری هم از مالیات 25 درصدی معاف هستند یا خیر؟ این درحالی است که به نظر می رسد در صورت عدم معافیت مالیاتی، انگیزه شرکت ها در این نوع از افزایش سرمایه ها کم شود.

این مقام مسئول در برابر دیگر پرسش مبنی براینکه نتیجه استعلام از سازمان امور مالیاتی چه زمان مشخص خواهد شد؟ به بورس پرس توضیح داد: در این رابطه نامه دیگری هم آماده ارسال شده و به نظر می رسد این موضوع تا پایان ماه جاری و شاید اوایل ماه بعد تعیین تکلیف شود.

به گفته ابوترابی به دلیل نامعلوم بودن آینده مالیات در افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، تا زمان دریافت پاسخ امکان رسیدگی به این نوع درخواست ها وجود ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ