کد خبر: ۲۶۵۸۰
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱/۱۵

علت قرمز پوشی امروز بورس و ریزش شاخص/ فرصتی برای جاماندگان
در گفت وگوی بورس پرس با یک کارگزار اعلام شد:

علت قرمز پوشی امروز بورس و ریزش شاخص/ فرصتی برای جاماندگان

یک کارگزار خبره با اعلام علت کاهش قیمت سهام اکثر شرکت ها و ریزش امروز شاخص ، این جریان را طبیعی، مقطعی و فرصتی برای جاماندگان روزهای مثبت بازار دانست.

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره وضعیت امروز بازار سهام که تا ساعت 11 قبل از ظهر با ریزش 903 واحدی شاخص و کاهش قیمت اکثر شرکت ها و نگرانی سرمایه گذاران توامان شده ، اظهار داشت: به دلیل در هم تنیدگی مسائل سیاسی در اقتصاد و بازار سرمایه ایران، وضعیت امروز بورس ناشی از مواضع اعلامی سیاسی در حوزه مذاکرات هسته ایی و کنش و واکنش ها است.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر طرح مسائلی مانند عدم اتصال بانک ها به سویفیت و نامعلوم بودن زمان اتصال، تهدید به تحریم دوباره و... مطرح شده اما واقعیت این است این مسائل قبلا" هم به عنوان مواردی طبیعی بیان شده بود و با توجه به تلاش دو ساله طرف های غربی و ایرانی ، مشکلی در رفع و روشن شدن موارد وجود ندارد و به زمان بیشتری نیاز است.

این کارگزار افزود: با این اوصاف بعید است اراده 5 قدرت جهانی و ایران برای اجرای برجام به سادگی تغییر شکل دهد. این درحالی است که در حین انجام مذاکرات هسته ای، مسئولان ایرانی در مورد طرح مسائل و ابهاماتی از سوی دول غربی اعلام کرده بودند که مصرف داخلی آن کشورها را دارد. از سوی دیگر با توجه به ابعاد مهم مذاکره ایی به این اهمیتی ، طبیعی است مانند هر مقوله دیگری انحراف معیار و اما و اگرهایی هم مطرح شود که قابل حل است.

آقابزرگی با بیان اینکه طرح چنین مواردی نمی تواند موجب ایجاد اختلال در نتیجه مذاکرات باشد، خاطر نشان کرد: با این اوصاف شرایط روزهای اخیر بازار سهام فرصت بسیار مناسبی در اختیار گروهی از سرمایه گذاران گذاشته که طی هفته های گذشته از شرایط مثبت بازار دور و جا مانده بودند.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به حل ابهامات مربوط به مذاکرات و پابرجا بودن آثار رویدادهای بنیادی مانند کاهش نرخ سود و تسهیلات و حضور سرمایه گذاران خارجی، انتظار می رود بازار سرمایه در روزهای آینده بتواند به تعادل برسد و همچنان از ورود سرمایه گذاران جدید میزبانی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ