کد خبر: ۲۶۵۹۲
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱/۱۶

مجلس ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی را تعیین کرد

مجلس ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی را تعیین کرد

ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی در جریان رسیدگی مجلس به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بر اساس مصوبه مجلس، رئیس جمهور ( به عنوان رئیس مجمع) ، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دو نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران ترکیب مجمع عمومی را تشکیل می‌دهند.

همچنین براساس تبصره یک ذیل این ماده، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی از میان متخصصان مجرب پولی، بانکی و اقتصادی با حداقل 10 سال تجربه کاری و تحصیلات حداقل کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط و دارای حسن شهرت پس از تایید مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حکم رئیس جمهور منصوب می‌شود.

بر اساس تبصره دیگر این ماده رئیس کل بانک مرکزی موظف است در مقاطع سه ماهه گزارش عملکرد وظایف و اختیارات قانونی بانک مرکزی را به تفصیل به رئیس جمهور و هیات دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی و مجلس شورای اسلامی با یک محتوا گزارش دهد.

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده دیگری از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کردند سقف سهم مشارکت طرف خارجی از تاسیس بانک ایرانی موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 25 خرداد 89 و اصلاحات بعدی آن با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ