کد خبر: ۲۶۶۱۴
۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱/۱۷

گزارش وزیر صنعت و مدیرعامل سایپا به کمیسیون صنایع و معادن مجلس

گزارش وزیر صنعت و مدیرعامل سایپا به کمیسیون صنایع و معادن مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نکات مهم اعلامی توسط وزیر صنعت و مدیرعامل سایپا در جلسه مشترک را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه عصر دیروز وزیر صنعت و مدیرعامل سایپا میهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودند به خانه ملت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد وزارتخانه در سال 95 ارائه کرد.

وی با اشاره به نام گذاری سال 95 به "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، افزود: نعمت زاده اعلام کرد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل فرماندهی اقتصاد مقاومتی، قرارگاه موردنیاز تشکیل شد و فرماندهی آن برعهده معاون اول رییس جمهور است. همچنین در اولین جلسه سال جدید 10 راهکار برای اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی این قرارگاه ابلاغ شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: 9 مورد این ابلاغ ها مربوط به بخش صنعت بوده و بیشتر به صنایع کوچک و متوسط پرداخته و پیش بینی شده جهت حل مشکلات این صنایع 13 هزار میلیارد برای صنایع کوچک و 3 هزار میلیارد برای صنایع متوسط اختصاص داده شود.با این تزریقات حدود 180 هزار شغل جدید در بخش صنایع ایجاد می شود.

به گفته سبحانی فر ، نعمت زاده از کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست کرد برای تشویق صادرات، بودجه خاصی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای ادامه داد: جلالی مدیرعامل سایپا نیز گزارشی از وضعیت این خودروساز در سال گذشته ارائه داد که با توجه به کاهش چشمگیر تولید سایپا در سال های گذشته از حدود یک میلیون به 400 هزار خودرو در سال سبب زیان به رقمی حدود 3هزار و 200 میلیارد تومان شده است.

سبحانی فر افزود: جلالی اعلام کرد سال گذشته تلاش شده تا زیان انباشته سایپا با اصلاح ساختار مالی کاهش یابد. این اصلاحات سبب شده سرمایه اسمی مالی شرکت از 1700 به 4 هزار میلیارد تومان برسد و زیان انباشته پرداخت شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ