کد خبر: ۲۶۶۶۹
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱/۲۰

پژو فرانسه مجوز سرمایه گذاری گرفت و آماده تاسیس شرکت با ایران خودرو شد
با سرمایه ۵۰-۵۰ درصدی و ۴۰۰ میلیون یورویی:

پژو فرانسه مجوز سرمایه گذاری گرفت و آماده تاسیس شرکت با ایران خودرو شد

مدیر منطقه آفریقا و غرب آسیا شرکت پژو فرانسه از دریافت مجوز سرمایه گذاری در ایران خبر داد و گام مهم بعدی را تاسیس شرکت ۴۰۰ میلیون یورویی در تابستان امسال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توافق ایران خودرو با شرکت خودروسازی فرانسوی «پژو سیتروئن» برای ساماندهی تولید خودروها در ایران و آماده سازی تولید محلی خودروهای جدید ، مقرر شد این دو شرکت اقدام به تاسیس شرکتی مشترک کنند.

بنابر اعلام سایت فرانسوی چلنج ، ژان کریستف کِمار مدیر منطقه آفریقا-غرب آسیای خودرو‌سازی پژو گفت: این گروه هفته گذشته مجوزی را دریافت کرد که اجازه سرمایه گذاری در ایران را می‌دهد.

وی افزود: بنابراین گام بزرگ بعدی، تاسیس شرکت مشترک در تابستان سال 2016 است. این درحالی است که هرچند ایران کشور دشواری است اما پس از ماه ها مذاکراه ، این طرح پژو توانست حمایت حسن روحانی را دریافت کند.
به این ترتیب شرکت تازه‌ تأسیس با سرمایه‌گذاری تا 400 میلیون یورو که به طور مساوی از سوی دو طرف تامین می شود ، کارخانه‌ای نزدیک تهران را برای تولید مدل‌های جدید پژو یعنی پژو 208، 2008 و 301 از اواسط سال 2017 نوسازی خواهد کرد.

پژو سیتروئن پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: امضای این توافقنامه راهبردی فصل دوره تحریم‌های بین المللی را می بندد و به ویژه به پژو سیتروئن و ایران خودرو امکان می دهد صفحه جدیدی را در تاریخ خود بنویسند.

در این توافقنامه ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو 405 و پژو 206 که پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خارج از قرارداد با ایران خودرو در این کشور ادامه یافت، پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱/۲۰
0
0
پاسخ
به به ایران خودرو از شنبه حسابی میره بالا سایپا هم که داداش دوقولو هست
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ