کد خبر: ۲۶۷۰۳
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱/۲۱

قیمت خودروهای داخلی باید نصف شود
عضو هیات علمی دانشگاه علامه:

قیمت خودروهای داخلی باید نصف شود

عضو هیات علمی دانشگاه علامه گفت: قیمت خودروهای داخلی نه تنها نباید افزایش یابد بلکه نرخ این محصولات باید به نصف قیمت‌های فعلی کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی خاکساری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خودروسازان تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و همواره به دنبال افزایش قیمت هستند.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو در ایران هیچ تناسبی با درآمد مردم ندارد، خاطرنشان کرد: در مقایسه با قیمت‌های جهانی و تناسب بین قدرت خرید مصرف‌کنندگان با قیمت خودرو، نرخ این محصولات در ایران حداقل دو برابر قیمت‌های جهانی است. بنابراین در این شرایط شورای رقابت باید نسبت به بررسی دقیق هزینه‌های تولید خودرو در کشور اقدام کرده و قیمت خودروهای داخلی را به نصف قیمت‌های فعلی کاهش دهد.

وی افزود: خودروسازان هزینه‌های سربار و غیر ضروری زیادی دارند و این هزینه‌ها را از جیب مصرف‌کنندگان تامین می‌کنند در حالیکه باید نسبت به اصلاح عملکرد خود اصلاح و هزینه‌هایشان را کاهش دهند.

خاکساری با بیان اینکه به عنوان مثال خودرویی در تهران تولید و برای رنگ بدنه به کرمان منتقل و دوباره برای مونتاژ به تهران آورده می‌شود، تصریح کرد: قرار نیست مصرف‌کنندگان هزینه بی‌تدبیری و برخی اقدامات خودروسازان را بدهند بنابراین اگر شورای رقابت بخواهد در قیاس با قیمت‌های جهانی قیمت خودروهای داخلی را تعیین کند قیمت‌های فعلی باید به نصف کاهش یابد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» هادی | ساعت ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱/۲۱
0
0
پاسخ
حداقل بگین کی هست این آقا. مئولیتی دارن یا نه
» ناشناس | ساعت ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱/۲۲
0
0
پاسخ
حالا دیگر ادبیات کادر علمی هم رنگ و بوی سیاسی گرفته است. هرگاه بحث ارزانی در کشور پیش می اید انسان متوجه می شود که باید انتظار افت کیفیت را داشته باشد. از مواد غذایی گرفته تا تولیدات صنعتی آن وقت هم همه داد می رنند که چرا تولید داخل تو انبار می ماند و تقاضایی ندارد . تقاضا دارد کیفیت ندارد. کاش توجه ها بسمت کیفیت خوب جلب می شد تا آنجا که تولیدات صنعتی ایران در بازار های منطقه جایی پیدا کنند . با همین قیمت ها هم کل کشور دارد می شود پارکینگ خودرو
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ