کد خبر: ۲۶۷۶۹
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱/۲۲

مقام مسئول: تسهیلات پرداختی بانک مسکن ۲۱ درصد افزایش یافت

مقام مسئول: تسهیلات پرداختی بانک مسکن ۲۱ درصد افزایش یافت

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از افزایش حجم تسهیلات پرداختی این بانک خبر داد و گفت: میزان پرداخت این تسهیلات در ۱۱ ماه نخست سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ رشد ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ایرنا از روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسن مرادی افزود: بانک مسکن از ابتدای سال 1394 تا پایان بهمن ماه همین سال 95 هزار و 400 میلیارد ریال ( ٩ هزار و 540 میلیارد تومان) تسهیلات به غیر از مسکن مهر برای خرید و یا ساخت مسکن به متقاضیان پرداخت کرد. این رقم در 11 ماهه سال 1393 به میزان 79 هزار میلیارد ریال (هفت هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان) بوده است.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای خرید و ساخت 340 هزار و 981 واحد مسکونی در سراسر کشور پرداخت شده است.

مرادی رشد دو رقمی پرداخت تسهیلات مسکن در ١١ ماه نخست سال گذشته را مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد.

وی گفت: از کل تسهیلاتی که بانک مسکن در ١١ ماه سال گذشته به بخش مسکن پرداخت کرد، 28 هزار و 500 میلیارد ریال( 2 هزار و 850 میلیارد تومان) به 93 هزار و 476 نفر از متقاضیان خرید مسکن پرداخت شد که این حجم تسهیلات به لحاظ تعداد نزدیک به ٢٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال 1393 کاهش داشته، اما به لحاظ حجم ریالی تسهیلات، تغییر چندانی نداشته است.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن همچنین گفت: در مدت مذکور 34 هزار و 460 میلیارد ریال (٣ هزار و ٤٤٦ میلیارد تومان) از کل 95 هزار و 400 میلیارد ریال(٩ هزار و 540 میلیارد تومان) تسهیلاتی که بانک مسکن به این بخش پرداخت کرد، در قالب تسهیلات ساخت به سازنده ها ارایه شد که این حجم تسهیلات صرف احداث ١٠٠ هزار و 376 واحد مسکونی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 1393 بیش از 22 درصد افزایش دارد.

به نقل از ایرنا، سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اوایل نیمه دوم سال گذشته با احتساب تسهیلات جعاله، در تهران از 450 میلیون ریال به 700 میلیون ریال (٤٥ میلیون به ٧٠ میلیون تومان) افزایش پیدا کرد تا قدرت خرید متقاضیان مسکن در سراسر کشور تقویت شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ