کد خبر: ۲۶۷۷۹
۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱/۲۳

مصوبه مجلس برای صنعت پالایشگاه و اوراق ۵ هزار میلیارد تومانی نفتی
در لایحه بودجه ۹۵ رخ داد:

مصوبه مجلس برای صنعت پالایشگاه و اوراق ۵ هزار میلیارد تومانی نفتی

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۵ ، تکلیفی برای شرکت ملی پالایش و پخش تعیین کردند و مجوز انتشار اوراق ۵ هزار میلیارد تومانی نفتی در بازار سرمایه را دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان نشست عصر دیروز مجلس و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 95 ، بند (هـ) تبصره یک این لایحه به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

طبق این مصوبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف شد نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه‌داری کل‌کشور به مصرف برساند.

این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات با نرخ صفر است.

همچنین وزارت نفت موظف شد از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذیربط معادل ریالی 2 میلیون تن قیر رایگان تا سقف مبلغ 24 هزار میلیارد ریال قرار دهد   علاوه بر این وزارت نفت مجاز به انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ارزی-ریالی در بازار سرمایه و برای میادین مشترک شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ