کد خبر: ۲۶۷۸۷
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱/۲۳

شرکت مشترک با دانیلی ایتالیا ثبت شد/ توسعه یک میلیارد یورویی
معاون ایمیدرو:

شرکت مشترک با دانیلی ایتالیا ثبت شد/ توسعه یک میلیارد یورویی"فولاد و هرمز"

معاون ایمیدرو از ثبت شرکت مشترک با دانیلی ایتالیا با ظرفیت ۶.۵ میلیون تنی خبر داد و گفت:برای توسعه نورد گرم فولادمبارکه، فولاد هرمزگان و ... یک میلیارد یورو پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر خرمی شاد با اعلام اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا زمینه ساز دور جدیدی از همکاری ها بین تهران و رم و سرمایه گذاری 6.2 میلیارد یورویی شده به ایرنا گفت: شرکت مشترکی و با مالکیت 60 درصدی شرکت دانیلی (DANIELI) و 40 درصدی ایمیدرو تاسیس و ثبت شده تا با ظرفیت 6.5 میلیون تنی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی فعالیت کند.

وی ادامه داد: تفاهم همکاری با شرکت های ایتالیایی دانیلی و فاتا برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش با ظرفیت 350هزار تن و صنایع جانبی آن شامل بیلیت، سیم و کابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع مبلغ 1.73 میلیارد یورو و به همراه ساخت نیروگاه برق 900 مگاواتی از دیگر برنامه های تهران و رم در حوزه عملکردی ایمیدرو است.

به گفته این معاون ایمیدرو ، این طرح ها در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همکاری در ماه جاری و یا اردیبهشت ماه، تکمیل و فعالیت آغاز شود.

خرمی شاد گفت: پیش بینی می شود شرکت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری 1.73 میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشارکت کند.

وی افزود: برخی فاینانس ها تفاهم شده با شرکت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولادمبارکه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته که از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است. همچنین توسعه نورد گرم فولادمبارکه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش یک میلیارد یورو پیش بینی شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ